آمریکا پول‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کند

 

اعضای شورای پانزدگانه و شورای شهر هرات در یک همایش بزرگ خواهان آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان توسط آمریکا شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، احمد شاه پیرزاده، رئیس پانزدگانه وکلای گذر هرات می‌گوید: در حالی که فصل سرما در راه است و فقر اقتصادی در کشور به اوج خود رسیده باید امریکا پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.

وی بیان داشت در چنین شرایط سخت، دنیا مردم افغانستان را هم تنها گذاشته و از طرف دیگر هم پول‌های این کشور منجمد شده است.

او یادآور شد در واقعیت افغانستان مورد تحریم کشورهای جهان قرار گرفته و این اقدام یک کار غیربشردوستانه است.

آقای پیرزاده عاز کشورهای مسلمان جهان هم گلایه کرد و گفت “متسفانه این کشورها {کشورهای اسلامی} هم افغانستان را تنها گذاشته‌اند.”

رئیس وکلای پانزدگانه شهر هرات از تمام مردم در سرتاسر کشور خواست که دست به اعتراض بزنند و خواهان آزاد سازی پول‌های افغانستان توسط امریکا شوند.

در همین حال مولوی عبدالرحمن، رئیس شورای شهر هم هشدار می‌دهد، اگر در زمستان پیشرو کمک‌های بشردوستانه جهان به افغانستان صورت نگیرد این کشور با دشواری‌های زیادی مواجه خواهد شد.

او تأکید کرد علاوه بر مردم عادی جامعه تعداد زیادی از آموزگاران هم در کشور معاش‌های شان را از چند ماه به این طرف دریافت نکرده‌اند.

این عضو شورای شهر هرات خاطرنشان کرد باید به هر نحوه ممکن پول‌های افغانستان توسط امریکا آزاد شود تا از یک فاجعه بشری در کشور جلوگیری شود.

پیش از این امریکا گفته بود پول‌های منجمد شده افغانستان را آزاد نمی‌کند اما به کمک‌های بشردوستانه شان به این کشور ادامه می‌‌دهد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.