پرورش ماهی “قزل‌آلا” در اوبه هرات

مسئول یکی از فارم‌های ماهی پروری در هرات می‌گویند دو نوع ماهی قزل‌آلایی طلایی و رنگین کمان معمولی را در فارم هایش پرورش می‌دهد.

معصوم احمدی، یکی از مسئولان فارم‌های ماهی پروری در ولسوالی اوبه هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: تخم ماهی‌های قزل‌آلا را از کشور فرانسه وارد می‌کند و قرار است که این شغل را بیشتر در افغانستان رونق دهد.

وی بیان داشت هم اکنون در ولسوالی اوبه یگانه فارم ماهی پروری وجود دارد و در حال حاضر صادرات این ماهی‌ها به داخل شهر هرات می‌باشد.

او یاد آور شد در گذشته صادرات ماهی شان به ولایت فاریاب و دیگر ولایت‌ها صادر می‌شد و تلاش می‌کند که صادرات ماهی‌ها را به دیگر ولایت‌ها دوباره شروع کند.

آقای احمدی تأکید کرد هم اکنون شش فارم ماهی پروری در کشور وجود دارد و یکی از این فارم‌ها هم اکنون در ولسوالی اوبه هرات می‌باشد.

مسئول این فارم ماهی پروری در گفتگو با وطن24، خاطر نشان کرد فارم‌های دیگرِ ماهی پروری هم در ولایت‌های فاریاب، بامیان، کاپیسا و بند قرغه کابل نیز ساخته شده است.

به گفته او در حال حاضر یگانه مشکلات سر راه فارم ماهی پروری خشک سالی، بلند بودن قیمت مواد غذایی ماهی‌ها و کمبود تخم ماهی قزل‌آلا می‌باشد.

آقای احمدی افزود می‌خواهد پس از این تخم‌های ماهی قزل‌آلا را از کشورهای خارجی وارد کند و این صنعت را بیشتر سر‌پا ایستاده کند.

در چند سال گذشته فارم پرورش ماهی در هرات و دیگر ولایات کشور رونق خوبی داشته است و این صنعت تقریبا در افغانستان نو‌پا می‌‌‌باشد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.