پاکستان نباید ملامتی و نارسایی‌های خود را روی دوش افغانستان بیندازد

سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به گفته‌های وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش پاکستان می‌گوید پاکستان نباید ملامتی و نارسایی‌های خود را روی دوش افغانستان بیندازد و این کشور باید مسایل و مشکلات خود را در داخل کشور خود حل کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز گذشته (شنبه، 24 سرطان) در واکنش به سخنان وزیر دفاع پاکستان مبنی بر «عدم تعهد امارت اسلامی به توافق‌نامه‌ی دوحه» گفته است که این توافق با امریکا امضأ شده است.

آقای مجاهد در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» پشتو افزوده است که «توافق‌نامه صلح دوحه با امریکا امضا شده و خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده نمی‌شود و پاکستان یک کشور برادر و مسلمان است».

پیش از این خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان یک روز پس از نشر بیانیه ارتش پاکستان گفت که به شدت نگران پناه‌گاه‌های امن و آزادی عمل است که شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی در افغانستان دارند.

با این حال، سخنگوی امارت اسلامی گفته که اگر دولت پاکستان مدارک را با آنان در میان بگذارد، اقدام‌های را علیه طالبان پاکستانی انجام خواهند داد‌‌.

او افزود که با طرف پاکستانی در پیوند به «تی‌تی‌پی» جلساتی برگزار کرده اند.

وزیر دفاع پاکستان به امارت اسلامی هم‌چنین هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام آنان علیه گروه‌های تروریستی‌، پاکستان از همه منابع و اقدام‌های ممکن «با هدایت خداوند» برای حفاظت از خاک و شهروندان خود استفاده خواهد کرد.

این درحالی است که رئیس ارتش پاکستان گفته است که ما از امارت اسلامی انتظار داریم اجازه استفاده از خاک خود را برای ایجاد ترور علیه هیچ کشوری، به معنای واقعی و در راستای تعهدات مندرج در توافقنامه دوحه ندهد.

با این حال، مجاهد در پاسخ به پرسشی که اگر ارتش پاکستان دوباره به خاک افغانستان حمله کند، گفت: «ما به طور جدی از آن جلوگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که هیچ‌کس به خاک ما دست درازی کند».

سخن‌گوی امارت اسلامی هم‌چنین با اشاره به میانجی‌گری امارت اسلامی به گفت‌گو‌های ناکام دولت اسلام و تحریک طالبان پاکستانی می‌گوید که نمایندگان طالبان پاکستانی از وزیرستان شمالی برای این گفت‌وگوها آمدند و اکنون که مذاکرات بی‌نتیجه مانده، میانجی‌گری مذاکرات نیز پایان یافته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.