وحدت مسلمانان می‌تواند جهان اسلام را نجات دهد

در ضیافت افطاری که به مناسبت ماه رمضان در کنسول‌گری ایران در هرات برگزار شده بود، مولوی خداداد صالح، رئیس شورای عالی علمای غرب افغانستان و محمود افخمی رشیدی، سرکنسول ایران تاکید بر وحدت اسلامی میان عموم امت مسلمان کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در این همایش از اقشار مختلف جامعه هرات از جمله علمای دینی، مسئول اداره ارتباط خارجه، بازرگانان، صنعتگران، فرهنگیان و دانشگاهیان حضور داشتند.

مولوی خداداد صالح با تاکید بر مشکلات جهان اسلام، راه حل اصلی را وحدت و همبستگی مسلمانان عنوان کرد و گفت: “ما می‌بینیم که در نقاط مختلف جهان به خصوص افغانستان، نا به سامانی‌ها و جنگ و جدال زیادی وجود دارد که اگر وحدت می‌بود، این اتفاقات رخ نمی‌داد.”

به گفته او، فلسطین هم یکی دیگر از کشورهای اسلامی است که سال‌های زیادی می‌باشد درگیر جنگ و ظلم بر مردمش است و با یاد جمله امام خمینی(ره) باید گفت که اگر مسلمانان با هم اتفاق می‌داشتند و هر نفر یک لیوان آب به سمت اسرائیل می‌انداختند، آن را آب می‌برد.

سرشناس‌ترین روحانی غرب افغانستان این وضعیت را ناشی از دشمنی‌های دشمنان اسلام و کفار دانست و گفت: “اگر آنها امروز سلاح و امکانات پیشرفته دارند، خداوند به ما ایمان قوی و ذکر خود را داده است و ذکر خداوند بر سلاح‌های آنان پیروز خواهد شد.

در همین حال محمود افخمی رشیدی، با یادآوری مشکلات فعلی جهان اسلام، خواهان این شد تا عموم ملت‌های مسلمان با وحدت و همبستگی خود این وضعیت را تغییر دهند.

به گفته او، جنگ امروز کشورهای اسلامی، به نفع کشورهایی است که کارخانه‌های تولید سلاح آنان به صورت شبانه روزی در حال کار است.

وی می‌گوید این کشورهای مستکبر با تولید جنگ در میان کشورهای اسلامی، سالانه میلیاردها دالر سلاح را به کشورهای مختلف به فروش می‌رسانند.

آقای افخمی در ادامه بیان کرد که قسمت عمده‌ای از ثروت جهان در کشورهای اسلامی قرار دارد که این قضیه سبب شده تا دشمنان اسلام با هر فرصت و طریقی بر علیه اسلام کار کنند و مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

سرکنسول ایران در هرات همچنین با اشاره به روز جهانی قدس، این روز را نقطه وحدت و یکپارچگی مسلمانان دانست و افزود که این وحدت به وجود آمده، سبب شکست دشمن خواهد شد.

گفتنی است در این همایش، چهره‌های مطرح علمی، دینی، اقتصادی و فرهنگی هرات حضور داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.