نگذاریم جایگاه و مقام علمای خدمت‌گذار در جامعه مخدوش شود

علمای دین در سالروز بزرگداشت از هفتمین سالروز شهادت الحاج شیخ عزیزالله نجفی در هرات گفته‌اند که مردم نباید تسلیم خواسته‌های کسانی شوند که در تلاش است با کم‌رنگ جلوه دادن نقش علما در جامعه، شکاف‌های اجتماعی را افزایش دهند.

به گفته آنان علمای بی‌شماری همانند شهید نجفی در طول دوران حیات شان بی‌دریغ در خدمت جامعه بوده و در مسیر خدمت‌گذاری به مردم جام شهادت را نوشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام والمسلمین آقای عباسی، نماینده حضرت آیت الله حکیم در هرات با بیان اینکه برخی جریان‌ها در طول سال‌های گذشته در هرات درصدد کم‌رنگ جلوه دادن نقش علما بودند افزود که مردم نباید تسلیم این خواسته‌ها شوند.

به بیان آقای عباسی علما همیشه در خدمت گذاری به مردم صادقانه حرکت کرده و اینکه خیلی‌ها می‌خواهند بین آنان و مردم فاصله ایجاد کنند و یا اینکه مردم مخدوش شوند و از ادامه مسیر علمای راستین دست بازد دارند، کار درستی نیست.

این عالم دین گفت که نخبه‌گرایی و حمایت از علمای وحدت‌گرا وظیفه‌ی نظام‌های حکومتی هم است و در این امر امارت اسلامی افغانستان هم توجه جدی کند.

به گفته آقای عباسی در بیست سال گذشته غربی‌ها و دشمنان قسم خورده مردم افغانستان با تبانی حکومت دست نشانده‌ی شان فساد را به اوج رساند، زیربناهای کشور را ویران کرد و فقر و بیکاری را در جامعه افزایش داد.

وی علاوه کرد که حالا وظیفه حکومت جدید است که با حمایت از علما، بزرگان جامعه و اقشار مختلف آبادی و آزادی را در افغانستان به میان آورد.

این گفته‌ها درحالی مطرح شد که روز گذشته مصادف بود با هفتمین سالگرد شهادت شیخ عزیزالله نجفی.

این عالم دین هفت سال قبل در حادثه‌ی توسط دو فرد ناشناش به شهادت رسید.

آقای نجفی علاوه بر مسئولیت امام جماعت مسجد جامع جغاره و تدریس در حوزات علمیه، فعالیت‌های بی‌شمار سیاسی و مبارزات حق‌طلبانه هم انجام داده بود.

از آقای نجفی به عنوان عالم عمل‌گرا و معمار وحدت یاد می‌شود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.