نهاد خیریه‌ای در هرات 30 کودک کارگر و خیابانی را به مکتب فرستاد

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقدیر صالحی، مسئول خانه مهر در هرات می‌گوید: هدف از این برنامه، تشویق مردم، نهادهای مسئول و افراد خَیر این ولایت بوده تا کودکان کارگر را در راستای درس خواندن حمایت کنند.

به گفته او، قبلا این کودکان کارگر صبح زود برای کارگری از خانه بیرون می‌شدند و با زحمات زیادی مصارف فامیل‌شان را تهیه می‌کردند.

آقای صالحی یادآور شد سه سال پیش این کودکان کارگر را شامل مکتب کرد و با درصد نمرات خوبی که داشتند، توانستند همه ساله امتحان لیاقت را با موفقیت سپری کنند و اکنون شاگرد صنف پنجم می‌باشند.

مسئول نهاد خیریه مهر در هرات بیان داشت خانواده‌های کودکان یادشده بنابر مشکلات اقتصادی که داشتند نمی‌توانستند کودکان خود را به مکتب بفرستند.

او علاوه کرد این نهاد تمام مصارف کودکانی را که تحت حمایت دارد، پرداخت ‌می‌کند تا آنان با فراگیری و تربیت، افراد مفیدی برای آینده جامعه خود باشند.

آقای صالحی ادامه داد یگانه مشکلی که سر راه این کودکان است، مشکل مواد غذایی آنان است.

از سویی هم محمد پیمان، آمر معارف شهر هرات می‌گوید: نمراتی را که این شاگردان در جریان امتحانات گرفتند بالاتر از 90 فیصد بوده و این نشان از استعداد و توانایی آنان است.

وی تأکید کرد اگر با این کودکان همکاری شود، در آینده می‌توانند تأثیرگذار در جامعه باشند.

او گفت در صورتی که برای کودکان کارگر در هرات زمینه درس خواندن فراهم باشد، ریاست معارف این ولایت توانایی آن را دارد که تمام آنان را جذب مکتب‌ها کند.

در همین حال اویس، یکی از این کودکان کارگر می‌گوید: قبل از این که تحت حمایت قرار گیرد، روزانه می‌بایست آشغال‌ها را از سطح شهر هرات جمع‌آوری کرده و از این طریق مصارف خانواده‌اش را تأمین می‌کرد.

او یادآور شد صبح زود برای جمع آوری زباله‌ها از خانه بیرون می‌شد و فاصله‌های زیادی را طی می‌کرد تا با فروش آشغال‌هایی را که جمع کرده شکم خانواده‌اش را سیر کند.

چند روز پیش هم ریاست کار و امور اجتماعی هرات گفته بود در تمام نقاط شهر و ولسوالی‌های این ولایت 9 هزار کودک کارگر و خیابانی وجود دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.