نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه؛ نمایشگاه کتابی در ولایت فراه برگزار می‌‌شود

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه به منظور رشد فرهنگ مطالعه و تشویق جوانان به خواندن کتاب قرار است نمایشگاه کتابی را در این ولایت برگزار کند.

این اداره برای ترتیب این نمایشگاه، نشستی را روز گذشته (چهارشنبه، 29 قوس) میان مقامات و کتابخانه داران و جوانان این ولایت برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، فرهاد ایوبی، آمر فرهنگ و گردشگری اداره فرهنگ فراه گفت که مطالعه و فرهنگ کتابخوانی لازم است که در بین جوانان و جامعه جایگاه مهمی داشته باشد.

به گفته وی، برای نهادینه سازی این فرهنگ ارزشمند، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و برنامه‌های مختلف در این زمینه از سوی حکومت و مردم موثر و مهم است.

او در این نشست همکاری کتاب‌خانه‌ها را در برگزاری نمایشگاه کتاب در این ولایت لازم دانسته است و افزوده که برگزاری نمایشگاه کتاب نباید در هفته کتاب‌خوانی باشد بلکه در طول سال چندین نمایشگاه کتاب برگزار شود.

با این حال، کتاب خانه‌داران و مقامات بر برنامه ریزی بیشتر بر روی ترویچ و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در این ولایت به توافق رسیدند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ فراه از زمان دقیق برگزاری این نمایشگاه اعلان نکرده اما گفته شده این نمایشگاه به‌زودی برگزار خواهد شد.

این در حالی است که برگزاری نمایشگاه کتاب پیش از زمان گذشته در این ولایت رونق یافته است.

برگزاری این چنین برنامه‌ها در دیگر ولایت‌های افغانستان برگزار شده و یا هم در دستور کار مقامات فرهنگی ولایات قرار دارد.

جوانان هم برگزاری نمایشگاه کتاب‌خوانی بر رشد و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه موثر دانسته‌اند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.