نمایشگاه هنری«عطر نرگس» به پیش‌واز نیمه شعبان در هرات افتتاح شد

نمایشگاه هنری مهدویت تحت عنوان “عطر نرگس” به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان در شهرک خاتم‌­­الانیاء هرات افتتاح شد.

این نمایشگاه روز گذشته (12 حوت)، از سوی بخش فرهنگی شعبه چهارم مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، رقیه زاهدی، مسؤل برگزاری این برنامه گفت که هدف از راه­اندازی این نمایشگاه، تجلیل از نیمه شعبان و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) می‌­باشد.

به گفته خانم زاهدی، در این نمایشگاه چندین اثر هنری با محتوای شناخت، زندگی‌نامه و اسباب ظهور امام (عج) به نمایش گذاشته شده است.

از سوی­هم، اشتراک کنندگان در این برنامه، ضمن اسقبال از برگزاری این نمایشگاه، بر پیروی خانواده‌ها و جوانان از الگوی مهدویت تاکید کردند.

محمد اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات گفت که ماه شعبان ماه نورانیت و انتصاب به اولیا(ع) است که سبب امیدواری و نشاط در منتظران واقعی امام زمان(عج) می­شود.

به بیان آقای احمدی، یکی از عناصر اساسی انتظار امام زمان(عج)، امیداوری است که جوانان وخانواده‌­ها باید از آن پیروی کنند.

لیلا مهدیار، دیگر از بازدید­کنندگان این نمایشگاه با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان مهدوی­‌گونه اظهار کرد:« برای فرزندان جامعه اسلامی نیاز است که قواعد و دستورات اسلام را به شکل “درست” یاد بیاموزند و در زندگی­شان پیاده کنند».

به بیان خانم مهدیار، مادران با عمل کردن به دستورات اسلام در زندگی­شان، نقش مهم در آموزش آموزه­‌های اسلامی به فرزندان خود دارند.

وی در ادامه علاوه کرد که در صورت که فرزندان در کانون خانوده به شکل درست آموزش ببینند، جامعه سالم به بار خواهد آمد.

عبدالله نایاب، یکی دیگر از اشتراک کنندگان در این نمایشگاه هم گفت که راه­اندازی چنین برنامه­‌های تاثیر عمیق بر شناخت و معرفت امام مهدی(عج) در بین اقشار مختلف جامعه، خصوصا منتظران امام معصوم خواهد داشت.

به بیان آقای نایاب، شناخت بهتر و بیشتر امام زمان(عج)، سبب ارتباط قلبی و مؤدت بیشتر و همچنان گسترش بحث مهدویت در بین جامعه می‌شود.

این در حالی‌­است که فرهنگیان هرات در مناسبت­‌های مختلف دینی، با برگزاری برنامه­‌های گوناگون از آن تجلیل می‌­کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.