مقاومت عراق: مرحله دوم عملیات علیه آمریکا و اسرائیل آغاز می‌شود

آمریکا بامداد چهارشنبه از حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق خبر داد. به دنبال این حمله گروه‌های مقاومت «کتائب حزب‌الله» و «کتائب سیدالشهدا» عراق گفتند که عملیات علیه پایگاه‌های «اشغالگران» آمریکایی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دقایقی بعد از تجاوز نظامی آمریکا به پایگاه‌های مقاومت در غرب عراق، این حملات با واکنش تند گروه‌های مقاومت همراه شد.

«ابو الاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق بامداد چهارشنبه گفت: «در حالی که آمریکایی‌ها دوباره به ما حمله کردند، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند».

الولائی اضافه کرد: «مرحله دوم عملیات ما شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و حذف بنادر این نهاد غاصب از خدمت است».

وی همچنین افزود: «عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتارهای هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت».

از سوی دیگر، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق نیز گفت: «ما همچنان به حمله علیه پایگاه‌های دشمن ادامه می‌دهیم تا زمانی که مردم ما در غزه به پیروزی برسند».

وزیر دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

در حمله مقاومت عراق بالای پایگاه عین‌الاسد دهها نظامی آمریکایی زخمی شدند.

این درحالی است که درگیری‌ها در غزه هم‌چنان با شدت جریان دارد. دو روز قبل در حمله غافلگیرانه نیروهای مقاومت دست‌کم 24 سرباز رژیم اشغالگر در خان یونس کشته شدند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.