مقامات هرات: شب و روزهای عید در امنیت کامل سپری شد

مسئولان محلی هرات می‌گویند که عرفه و چهار روز رخصتی عید در این ولایت بدون هیچ حادثه‌ای امنیتی گذشت و مردم به دید و بازدیدهای شان رسیدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات می‌گوید: «در شب و روزهای عید اضحی هیچ گونه واقعه ضد امنیتی در هرات رخ نداده و نیروهای امنیتی امنیت شهروندان را به گونه کامل تأمین کردند».

وی تاکید می‌کند که به هیچ اخلالگری اجازه اخلال امنیت را نخواهد داد و امنیت شهروندان در سراسر کشور تأمین است و شهروندان می‌توانند بدونه کدام دغدغه امنیتی به زندگی عادی شان ادامه دهند.

هم‌چنین ارتش با اعزام نیرو به شهرهای فراه، هرات، غور و بادغیس در غرب کشور در تامین کردن امنیت نقش به‌سزایی داشتند.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر، در روزهای عید در تمامی ولایت‌های غربی کشور هیچ‌گونه حادثه ضد امنیت به وقوع نپیوسته است.

هرات در ایام عید قربان میزبان صددها گردشگر داخلی از ولایت‌های مختلف کشور بود.

با امنیت تامین شده و اوضاع نسبتا بهتر این ولایت باشندگان ولایت‌های مختلف کشور در تلاش اند تا ایام عید را در این ولایت سپری کرده و از مناظر تاریخی این ولایت هم بازدید کنند.

فرهاد انصاری، باشنده مزار شریف که در روزهای عید به هرات آمده می‌گوید: امنیت حاکم در کشور باعث شده این عید به هرات بیاید و از داشته‌های تاریخی و اماکن این ولایت بازدید کند.

او می‌گوید هرات شهر آرامش بخش است و از مردم می‌خواهم در روزگار پرچالش دست هم دیگر را بگیرند و در راستای پیشرفت و تداوم امنیت تلاش کنند.

شمس کندهاری، که از ولایت قندهار به هرات آمده می‌گوید گوشه گوشه هرات زیبایی خاص دارد و روزهای در این ولایت به خوبی سپری شده است.

او علاوه می‌کند که با دوستان‌اش در این عید هرات را برای گردشگری انتخاب کرده و امنیت و آرامش حاکم در این ولایت باعث شده گردشگران زیادی عازم هرات شوند.

این همه درحالی است که در یک سال اخیر آمار گردشگران داخلی و خارجی در هرات به صورت بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.