مشکلات مدیریت پاسپورت هرات حل شد؛ روزانه 1500 پاسپورت توزیع می‌شود

هیات مقام ولایت هرات در بازدید از مدیریت پاسپورت این ولایت گفته است که مشکلات در بخش تخنیک اداره پاسپورت این ولایت حل شده و اکنون روزانه یک هزار و 500 جلد پاسپورت به صورت آنلاین توزیع می‌شود.

امروز (شنبه، 30 جدی) هیاتی از مقام ولایت هرات به رهبری رئیس دفتر این اداره برای بررسی و استماع مشکلات مردم از مدیریت پاسپورت هرات بازدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی رحیمی، آمر پاسپورت هرات می‌گوید که برای تنظیم کار دستگاه‌های مورد ضرورت شان از مرکز کشور فراهم شده و در بخش توزیع پاسپورت مشکلی ندارند.

او افزود که اکنون روزانه یک هزار و 500 جلد پاسپورت از طریق آنلاین برای باشندگان هرات توزیع می‌شود.

همچنین وی عنوان کرده که کسانی که به صورت عاجل و برای درمان خواستار پاسپورت باشند از طریق فورم‌های آفلاین طی مراحل شده و پاسپورت اخذ می‌کنند.

آمر پاسپورت هرات همچنین از بازداشت 20 تن متهم به جعل کاری در یک ماه گذشته خبر داده است.

به گفته او این افراد با امضا و مهر جعلی سعی بر سوء استفاده از باشندگان ولایت هرات را داشتند.

در همین حال، مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی مقام ولایت هرات در جریان بازدید از مدیریت پاسپورت این ولایت، از مردم می خواهد تا در گرفتن پاسپورت نظم را رعایت کنند .

با این حال، باشندگان ولایت هرات از ازدحام صف در اخذ پاسپورت انتقاد کرده‌اند.

آنان می‌گویند بی نوبتی توسط برخی از باشندگان این ولایت باعث بی‌نظمی شده و از حکومت می‌خواهند تسهیلات بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

با این حال، جواد صالح هروی، یکی از فعالان هرات می‌گوید که روند خدمات رسانی پاسپورت، نسبت به کتله عظیم درخواست کننده‌‌گان، کم و در مدت زمان زیاد انجام می‌شود.

او پیشنهاد کرده که مدیریت پاسپورت  هرات رویکرد توزیع پاسپورت را بر اساس ناحیه شهری یا ولسوالی درخواست کننده‌گان روی دست گیرد.

به نظر وی این بهترین پیشنهاد برای تسهیل خدمات توزیع پاسپورت برای باشندگان هرات می‌باشد.

کلیپی از مولوی نثاراحمد الیاس، سخنگوی مقام ولایت هرات از روند توزیع پاسپورت ….

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.