مشکلات جدی ریاست صحت بادغیس در موج دوم کرونا/مردم بی‌توجه به نکات بهداشتی

مسئولان صحت عامه بادغیس از موج دوم کرونا در این ولایت خبر داده و گفته‌‌اند شفاخانه 20 بستر برای مریضان کافی نمی‌باشد.

رحیم حکیمی سخنگوی صحت عامه بادغیس به خبرگزاری وطن24، گفت: “مریضان پشت به پشت به شفاخانه مراجعه می‌کنند و تا یک بستر خالی می‌شود یک مریض دیگر جایگزین آن می‌شود.”

به بیان وی، تست گیری از مریضان و اعلام نتیجه آن مدت زمانی زیادی در بر می‌گیرد تا که از ولایت هرات فرستاده می‌شود.

همچنین او گفته مشکل دیگر در بادغیس این مسئله می‌باشد که تیم‌های سیار در ولسوالی‌ها کم بوده و ارائه خدمات صحی برای مردم کم و به صورت درست نمی‌باشد.

وی علاوه کرد برای برطرف شدن این مشلات باید دستگاه تشخیص کرونا در این ولایت خریداری شود و یک شفاخانه معیاری دیگری هم برای مریضان کرونایی ایجاد شود.

در همین حال سخنگوی صحت می‌گوید: “مردم در راستای نکات بهداشتی بی توجه‌‌اند و با اینکه در این مورد تبلیغات و نکات بهداشتی از سوی مسئولان ارائه شده اما هیچگونه این نکات را مراعات نمی‌کنند.”

با این همه وی ذکر کرده از چهار حصه نفوس بادغیس احتمالا یک حصه آن مبتلا به کرونا شده‌اند اما آمار فوتی‌ها در این ولایت پایین می‌باشد.

او دلیل این اتفاق را به شکل زندگی و غذا‌های روز مره مردم بادغیس اشاره کرده و گفته مردم بادغیس از لبنیات و میوه‌جات استفاده زیاد دارند و این عامل باعث کاهش آمار فوتی‌ها شده است.

این درحالیست که مهاجران بادغیس هم در خطر مبتلا به کرونا می‌باشند و نبود امکانات و فساد در پخش کمک‌ها به آنان نگرانی‌های را به بار آورده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.