مسئولیت جوانان افغانستان خلق امید و ایجاد همبستگی در جامعه است

فرهنگیان و جوانان هرات روز گذشته محفل تحت عنوان “بزرگداشت از سالروز آغاز امامت حضرت امام مهدی (عج) و بررسی مسئولیت نسل جوان در قبال جامعه فعلی افغانستان” برگزار کردند.

این برنامه هم زمان با بزرگداشت از سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در مدرسه علمیه جامعه الاسلام شهرک امام فخر رازی (ره) هرات و با حضور شماری از چهره‌های علمی و فرهنگی برگزار شد.

مسئولان برگزار کننده این محفل علمی می‌گویند که مسئولیت جوانان در قبال جامعه و ضرورت شناخت بهتر از امام زمان (عج) یک نیاز جدی برای جامعه فعلی افغانستان به شمار می‌رود و تلاش آنها از برگزاری این محفل هم در همین راستا بوده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دکتر سید مهدی افضلی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت تلاش برای ایجاد جامعه آرام در افغانستان گفت که نقش جوانان در تحولات اخیر و ایجاد بذر امید در جامعه حیاتی به شمار می‌رود.

آقای افضلی در سخنانش افزود که وضعیت جامعه فعلی افغانستان نیاز جدی به تغییر دارد و این تغییر تنها از طریق تلاش جوانان برای ماندن در کشور و ادای مسئولیت بدون مدنظر گرفتن مسایل سمتی و قومی است.

دکتر افضلی گفت ایجاد امید برای هم نوعان، خانواده و جامعه از اولین مسئولیت‌های جوانان افغانستان در شرایط امروزی است.

این عالم سرشناس دینی همچنین گفتگوها برای ریشه یابی چالش‌ها، راه حل سنجی برای مشکلات موجود افغانستان، برگزاری محافل علمی و کتاب خوانی و تلاش برای افزایش جامعه وحدت گرا را جز وظایف یک جوان در شرایط امروزی افغانستان عنوان کرد.

از سوی هم علی‌رضا خادمی، از برگزار کنندگان این محفل علمی با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت که جوانان باید با تلاش و خلق امید در بین هم، از مشکلات موجود کم کنند.

آقای خادمی نقش جوانان را برای آبادی، آسایش و خنثی کردن نقشه دشمنان مردم افغانستان ارزشمند عنوان کرد و از جوانان خواست افغانستان را ترک نکنند و برای آینده‌ خود و افغانستان در کشور بمانند.

همچنین، کریم خلیلی از برگزار کنندگان این محفل علمی و از فرهنگیان هرات می‌گوید که برگزاری این محفل هم زمان با سالروز آغاز امامت حضرت امام مهدی (عج) باید نقطه‌ی قوتی برای تلاش جهت ایجاد یک جامعه عاری از مشکلات باشد.

آقای خیلی گفت به رغم افزایش ناامیدی در بین جوانان افغانستان نسبت به آینده نباید این موضوع را از یاد برد که شرایط قابل تغییر است و این مردم و خصوصا جوانان افغانستان است که تصمیم برای آینده خوب برای شان می‌گیرند.

آقای خلیلی علاوه کرد که با همبستگی می‌توان به چالش‌های فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور فایق آمد.

این محفل در حال برگزار شد که با پروپاگندهای رسانه‌های غربی و همینطور برخی از کشورها در روزهای اخیر باعث شده مردم افغانستان در حالت نسبتا مبهم نسبت به آینده‌ی شان باشند.

جوانان و فرهنگیان در این محفل تاکید بر همبستگی و ماندن در افغانستان کردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.