مسئولان می‌گویند تا جمع‌آوری و تدوای کامل معتادان تلاش می‌کنند

مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر هرات از جمع‌آوری و تداوی صدها معتاد در این ولایت خبر داده و می‌گویند که در حال حاضر سطح شهر به صورت چشم‌گیری از وجود افراد مبتلا به مواد مخدر خالی شده است.

به‌گفته آنان حدود 4 و نیم هزار تن تا کنون جمع‌آوری شده و در مراکز ترک اعتیاد در نقاط مختلف هرات تحت درمان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی حیات‌الله روحانی، مدیر مبارزه با مواد مخدر گفت: «مراحل تداوی معتادان با نظارت تیم‌های صحی و به کمک نهادهای کمک رسان ادامه دارد.»

به‌ بیان او، در حال حاضر سطح شهر هرات به صورت چشم‌گیری خالی از افراد معتاده شده و این روند به صورت منظم تا جمع‌آوری کامل و تداوی آنان ادامه خواهد داشت.

مولوی روحانی افزود: «همکاری ادارات مختلف سبب شد تا در روند جمع آوری سهولت ایجاد شود و اکنون ریاست صحت عامه یک آمبولانس را به گونه ۲۴ ساعته در دسترس این مدیریت بخاطر انتقال بیماران در مواقع ضروری به شفاخانه قرار داده است.»

او در ادامه علاوه کرد که حدود 700 نفر را که مواد مخدر را به گونه عمده و پرچون به فروش می رساندند دستگیر کرده‌‍اند.

مسئولان مراکز ترک اعتیاد هرات هم نظارت و حمایت از معتادان را در حال حاضر مثبت ارزیابی می‌کنند.

فیض‌الدین رحیمی، مسئول ترک اعتیاد «جوانمرد» می‌گوید: «سهولت‌ها فراهم است و هر معتاد به صورت اساسی تا ختم اعتیاد تداوی می‌شود.»

وی تاکید کرد که اساسی ترین کار این است که متخلفان و ارائه کنندگان مواد مخدر هم به دست قانون سپرده شود و روند توزیع مواد مخدر برای معتادان متوقف شود.

از نظر آقای رحیمی این روند خیلی از جوانان کشور را به بدبختی کشانده است.

با این حال بیماران موجود در کمپ از این اقدام  مدیریت مبارزه با مواد مخدر و کمپ های ترک اعتیاد ستایش نموده و خواستار این هستند تا این روند بخاطر صحت یابی شأن ادامه یابد.

آنان هم‌چنین از مسئوولان حکومتی خواستند تا زمینه کار را برای آنان بعد از تداوی کامل فراهم کند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.