مردم بادغیس در گودال مشکلات/نا امنی شاهراه‌ها و مبهمی در اداره محلی

مسئولان در بادغیس از نا امنی در شاهراه لامان – قلعه نو و وضعیت مبهم اعتراض‌های مردمی و اداره محلی این ولایت خبر می‌دهند.

نجم‌الدین برهانی سخنگوی والی بادغیس به خبرگزاری وطن24، گفت: “با مسدود شدن درب ورودی ساختمان ولایت و خیمه‌های اعتراضی مردم مسئولان این اداره در خانه‌هایشان به سر می‌برند.”

به بیان وی، مردم با حق خواهی از مرکز به نشان از این کار درب این ولایت را مسدود ساخته‌اند و به همین دلیل تقریبا کار‌های اداری این ولایت به طور درست پیش نمیرود.

آقای برهانی بیان کرده این وضعیت تا زمانی ادامه خواهد داشت که از سوی مرکز نتیجه‌ای بدست بیاید و اعتراضات مردمی ختم کردد.

در همین حال عبدالبصیر عثمانی نماینده مردم بادغیس در شورای ملی می‌گوید: “مشکلات امنیتی در شاهراه‌ها و نامعلوم بودن وضعیت اداره محلی این ولایت باعث نگرانی‌های مردم شده است.”

وی گفته طالبان مسیر راه‌ها را نا امن ساخته‌اند که در شاهراه لامان – قلعه نو چند رویداد از گروگان گیری و باج گیری از سوی این گروه گزارش رسیده است.

همچنین آقای عثمانی می‌گوید: “اعتراضات و دادخواهی مردم بادغیس بخاطر سهم گرفتن در دولت مانع کار مسئولان اداری بادغیس شده است.”

این مقام می‌گوید مرکز افغانستان هم در برابر این اعتراضات پاسخ‌گویی جدی نکرده است.

در ادامه این نماینده پارلمان بیان می‌کند: “روز پنج شنبه هفته جاری جلسه‌ای مسئولان حوزه غرب  با رئیس جمهور برگزار می‌شود که در این جلسه وکلای بادغیس مشکلات این ولایت را با شخص رئیس جمهور به اشتراک می‌گذارند.”

این درحالیست که 17 روز از دادخواهی مردم بادغیس گذشته است و هیچ نوع پاسخگویی جدی از سوی مرکز افغانستان نشده است.

در همین حال مردم بادغیس از نا امنی‌ در شاهراه‌ها این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

گفته شده است طالبان در مسیر راه که به شهر قلعه نو می‌رسد مردم را گروگان، کشته و از آنها باج گیری می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.