مردم افغانستان با وحدت شان ریشه خوارج و گروه تروریستی داعش را بر می‌چینند

مقامات محلی هرات در همایشی به مناسبت گرامی‌داشت از هفته وحدت می‌گویند که مردم مسلمان افغانستان یک پارچه و با یک عقیده برحق، در مقابل خوارج و دیگر گروه‌های تروریستی مانند داعش مبارزه و ایستادگی کنند.

این برنامه از سوی شورای اخوت اسلامی ولایت هرات برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی شیراحمد عمار مهاجر، معاون والی هرات می‌گوید که باید به نفاق و بُت‌های تبعیضی که از جانب آمریکا و بعضی اشخاص مغرض در طول سال‌های متمادی در افغانستان گذاشته شده با وحدت و همدیگر پذیری نقطه پایان گذاشته شود.

به گفته آقای مهاجر، در وضعیت فعلی هم باید برادروار در برابر کسانی که ریشه‌های نفاق و تبعیض را تقویت می‌کنند ایستادگی شود و ریشه خوارج و گروه تروریستی داعش برچیده شود.

وی اضافه می‌کند که “زمانی می‌توان به این پیروی و دست‌آورد رسید که وحدت مان را عملی و حفظ کنیم؛ وحدت که خدا و رسولش تاکید جدی بر آن کرده‌اند.”

معاون والی هرات می‌افزاید که “خوارجی که حکم عدم را دارند و هر روز در حال از بین رفتن و رو به صفر شدن هستند نباید میراث تبعیض و جنگ را در افغانستان بکارند و به یادگار بگذارند.”

به گفته آقای مهاجر هیچ‌گاه دشمن فکر نکند که با انفجار و انتحار نمازگزاران یک‌پارچگی مردم افغانستان را از بین می‌برند؛ این خیال باطل است.

این گفته‌ها در حالی گفته می‌شود که در چند هفته‌ای اخیر گروه داعش با انفجار نمازگذاران در دو مسجد در ولایت‌های قندوز و قندهار، ده‌ها نمازگذار را به شهادت رساند.

در واکنش به این حملات مقامات حکومت افغانستان می‌گویند که دشمنان مردم افغانستان از هر طریقی در صدد نفاق در بین مردم اند و باید ملت مسلمان افغانستان تسلیم این خواسته‌ها نشوند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.