تبلیغات گسترده رسانه‌ای برای جذب گردشگر، نگاه‌ها را به وضعیت افغانستان تغییر می‌دهد

هم‌زمان با اعلان مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات مبنی بر افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به این ولایت، فعالان و کارشناسان رسانه‌ در هرات تاکید بر تشدید فعالیت‌های تبلیغی حکومت برای معرفی آبدات تاریخی شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، یحیی فولادی، کارشناس و فعال رسانه در هرات می‌گوید: «افزایش حضور گردشگران در هرات یک خبر خوش است اما پایدار نگه داشتن این روند نیاز به کارهای بیشتر دارد».

آقای فولادی با بیان اینکه هنوز صنعت توریزم در داخل و خارج ناآشنا مانده اضافه می‌کند که این موضوع نیاز به تبلیغات گسترده برای معرفی آبدات تاریخی دارد.

“آبدات تاریخی، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های فرهنگی کشور هنوز حتی برای مردم افغانسنان به صورت درست شناسانده و معرفی نشده، چه بسا که گردشگران خارجی نیز از این موضوع بی‌خبرند.”

ایجاد وبسایت‌ها، فعالیت در صفحات اجتماعی و معرفی تاریخ آبده‌های ارزشمند اولین قدم‌هایی است که راه را برای ورود گردشگران خارجی به داخل کشور و مشخصا هرات فراهم می‌کند. آن زمان است که لازم است همه؛ حکومت و مردم برای گسترش این پدیده و رشد اقتصادی کشور از این رهگذر تلاش کنند».

از نظر آقای فولادی لازم است حکومت با درک اوضاع اقتصادی کشور و ناآشنایی مردم با پدیده گردشگری آگادهی‌ عمومی را علاوه بر فضای مجازی، از طروف مختلف روی دست بگیرد و در کوتاه مدت این موضوع را تبدیل به یک مساله جمعی کند.

وی هم‌چنین تاکید می‌کند که معرفی جاذبه‌های فرهنگی کشور دیدگاه‌ها را نسبت به وضعیت افغانستان و آن‌چه که در رسانه‌های غربی بازتاب می‌یابد، عوض می‌کند و می‌تواند از لحاظ سیاسی هم مفید واقع شود.

صوت گفتگو با یحیی فولادی:

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.