فعالان هرات: پاسداری از خون شهدا وظیفه تمامی مسلمانان است

فعالان و باشندگان هرات ضمن حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین می‌گویند لازم است مسلمانان یک‌پارچه و مشترک در مسیر شهدا و رهبران بزرگ اسلام گام بردارند و برای تحقق اهداف بزرگ آنان یک‌پارچه شوند.

آنان تاکید کردند که از فلسطین گرفته تا افغانستان و دیگر مناطق جهان، شخصیت‌های بزرگی در راستای حفاطت از ارزش‌های اسلامی و مقابله با دسیسه‌های استکبار جهانی خالصانه کار کرده و در این راه شهید شدند که لازم است راه آنان هم‌چنان ادامه یابد.

محمد جواد حسن‌زاده، فعال فرهنگی در هرات در گفتگو با خبرگزرای وطن24 می‌گوید: شهدای جهان اسلام بالای تمام مسلمانان حق دارند و آنان با تقدیم خون شان در این راه عزت‌مندانه زندگی کردند.

حسن‌زاده تاکید می‌کند که جان فشانی و مایه گذاشتن از جان شهدا بوده که امروز مسلمانان عزت‌مندانه زندگی می‌کنند و در میان دشمنان شان حرفی برای گفتن دارند.

محمد معروف پوپل، آموزگار در هرات نیز با اشاره به رشادت مبارزان فلسطینی می‌گویند که بالای تک تک مسلمانان پیروی و حمایت از آرمان کسانی که در راه اعاده سنت رسول‌الله و مقابله با ظالمین جان فشانی می‌کنند، لازم است.

وی می‌افزاید که از فلسطین و عراق گرفته تا افغانستان و خیلی از مناطق دیگر جهان، امروز مبارزان راه آزادی عزت‌مندانه در راه مقابله با ظلم‌های فراوان استکبار فعالند و این راه قطعا با پیروزی به آخر می‌رسد.

خانم زهرا عسکری، بانوی تجارت پیشه و فعال در هرات نیز با اشاره به اتفاقات این روزهای جهان و حمایت تمام قد آمریکا از رژیم اسرائیل، می‌گوید که سرداران زیادی از جمله قاسم سلیمانی و دیگر شهدا تنها به یک هدف، آ‌ن‌هم، تحقق ارزش‌های اسلامی تلاش کردند و در این راه شهد شدند.

او گفت که باید ملت‌های اسلامی با شعار مشترک و برای پاسداری از خون شهدا، از آرمان ملت مظلوم فلسطین که امروز زیر حملات صهیونست‌ها قرار دارند، حمایت کنند.

این درحالی است که شب گذشته(13 جدی) هم‌زمان با چهارمین سالروز ترور سردار قاسم سلیمانی، از فرماندهان بزرگ ایران، صالح العاروری، از رهبران حماس در لبنان به شهادت رسید.

چند روز قبل نیز در سوریه یک فرمانده دیگر سپاه پاسداران ایران در حملات جنگنده‌های صهیونستی ترور شد.

گفته شده صالح العاروری و قاسم سلیمانی رابطه نزدیکی داشته و در حمایت از جبهه مقاومت و ایجاد سنگرهای محکم علیه رژیم اسرائیل نقش بزرگی ایفا کرده‌اند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.