عمران خان به سه سال زندان محکوم شد

دادگاهی در پاکستان، عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور را در پرونده «سوء استفاده از هدایای دولتی» به سه سال حبس و پنج سال ممنوعیت از فعالیت‌های سیاسی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، رسانه‌های پاکستانی خبر دادند که دادگاهی در این کشور، عمران خان نخست‌وزیر سابق را به سه سال زندان و ممنوعیت پنج ساله از فعالیت سیاسی محکوم کرده است.

این محکومتی درحالی است که تنش‌ها بین عمران خان و نخست وزیر فعلی و سران ارتش پاکستان به بالاترین حد در چند سال اخیر است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی در پاکستان، دادگاه عمران خان رئیس حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان (PTI) را در پرونده «توشاخانا» محکوم و او را به سه سال زندان محکوم کرد.

طبق این پرونده، عمران خان متهم شده در زمان نخست وزیری از هدایای داده شده به او برای مصارف شخصی خود سوءاستفاده کرده است؛ اتهامی که عمران خان آن را رد کرده اما «همایون دلاور» قاضی این پرونده وی را مجرم شناخت و  به سه سال زندان و جریمه ۱۰۰۰۰۰ روپیه محکوم کرد و حکم بازداشت عمران خان را صادر کرد.

خبرگزاری رویترز به دنبال انتشار خبر محکومیت سه ساله عمران خانه به زندان گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور نخست‌وزیر سابق را در شهر لاهور بازداشت کردند.

طی شش ماه اخیر تنش‌ها بین هواداران حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان و سران دولت فعلی به شمول ارتش این کشور بالا گرفته و منجر به تظاهرات‌های گسترده هم شده است.

عمران خان دولت فعلی را دست نشانده آمریکا می‌داند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.