سازمان همکاری اسلامی خواستار اعمال فشار بالای رژیم اسرائیل شد

سازمان همکاری اسلامی در نشستی با محوریت فلسطین خواستار فشار بر رژیم صهیونستی و پایبندی آن به قوانین بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حسین ابراهیم طاها، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست این سازمان خواستار اعمال فشار جهانی بر اسرائیل برای پایبندی به قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

این نشست روز گذشته، چهارشنبه 26 میزان در شهر جده عربستان برگزار شده بود.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به تشدید درگیری نظامی بین حماس و رژیم اسرائیل در جده گردهم آمدند.

در این نشست حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ضمن تاکید بر همبستگی کشورهای اسلامی با فلسطین گفت که این سازمان حمایت قاطع خود را از مبارزه مشروع فلسطینی‌ها برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت خود و ایجاد یک کشور مستقل ابراز می‌دارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در این نشست خواستار قطع «فوری» روابط کشورهای اسلامی با رژیم اسرائیل شد.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، او همین‌طور از تمامی کشورهای اسلامی خواسته است که سفیران رژیم اسرائیل را از کشورهای خود اخراج کنند.

بسیاری از کشورها حمله اسرائیل به غیرنظامیان در غزه را محکوم کرده‌اند.

وزیر خارجه ایران که در نشست همکاری اسلامی اشتراک کرده بود، گفته است که انتظار می‌رود کشورهای اسلامی صادرات هرگونه نفت به رژیم اسرائیل و سایر پروژه‌ها را متوقف کنند.

این اظهارات وزیر خارجه ایران پس از حمله رژیم اسرائیل به شفاخانه الاهلی در غزه بیان می‌شود. در پی حمله‌ی شام گذشته به این شفاخانه غزه «صدها نفر» شهید شده‌اند و واکنش‌های گسترده‌ی بین‌المللی را نیز در پی داشته است.

در ترکیه نیز سر از امروز سه روز عزای عمومی اعلان شده است.

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.