زمستان پیش‌رو؛ جمعیت هلال احمر هرات هشدار از افزایش چالش‌های اقتصادی مردم می‌دهد

مسئولان هلال احمر افغانی در هرات می‌گویند که چالش‌های اقتصادی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و نهادهای کمک رسان در زمستان پیش‌رو مردم افغانستان را تنها نگذارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی فضل‌الرحمان فیاض، مسئول هلال احمر افغانی در هرات در هفته گرامی‌داشت سره میاشت گفت که آنان طی یک سال گذشته به 13 هزار خانواده نیازمند کمک رسانی کرده اما این روند کافی نیست.

او با بی‌طرف خواندن اداره هلال احمر از سیاست‌های حکومتی از جامعه جهانی و نهادهای کمک رسان خواست در زمستان پیش‌رو مردم افغانستان و مشخصا غرب کشور را تنها نگذارند.

وی علاوه کرد که در حال حاضر فقر و بیکاری در جامعه بی‌داد می‌کند و مردم نیازمند دریافت کمک هستند.

بربنیاد گفته‌های او، در حال حاضر سروی‌های این اداره در ولسوالی‌های دوردست هرات آغاز شده و آنان از نهادهای کمک رسان می‌خواهند قبل از سرد شدن هوا و پیش‌آمد مشکلات در رفت و آمد، این مناطق را در همکاری با اداره هلال احمر تحت پوشش قرار دهند.

با این حال، شماری از فعالان هرات هم در هفته گرامی‌داشت هلال احمر می‌گویند که باید کمک‌رسانی‌ها به نیازمندان واقعی و با رعایت اعتدال صورت بگیرد.

ولی‌شاه بهره، فعال فرهنگی در هرات هم‌چنین افزود که رعایت اعتدال باعث می‌شود مردم چه در داخل و چه خارج به کمک این نهاد برسند و با کمک هم، در راستای مبارزه با مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

سلطانی هروی، استاد دانشگاه در هرات هم اتکا به کمک‌های خارجی را باعث باقی ماندن چالش‌ها می‌داند و می‌گوید وقت آن رسیده که حکومت افغانستنان و مردم دست نیازمندان واقعی جامعه را بگیرند.

او علاوه کرد که “در قدم نخست ما وظیفه داریم نیازمندان جامعه خود را شناسایی به آن‌ها کمک کنیم.”

با فرا رسیدن زمستان در کشور چالش‌های اقتصادی مردم هم چند برابر می‌شود.

در هرات علاوه بر نیازمندان بومی، صدها خانواده بی‌جا شده از دیگر ولایت‌های کشور هم زندگی می‌کنند که نیاز است حکومت در قبال آن‌ها پالیسی منظم تا قبل از فرا رسیدن زمسنان داشته باشد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.