رونمایی از کتاب راز آفرینش در هرات؛ نویسنده‌ای که 30 سال از وطن دور بود

محمد شعیب مجددی نویسنده‌ای که بعد از 30 سال به ولایت هرات بازگشته از 31 مین اثر کتاب شعری خود در این ولایت رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از آژانس باختر، داکتر محمدشعیب مجددی، نویسنده افغانستانی 31 مین اثر ادبی خود را تحت عنوان «راز آفرینش» امروز (شنبه، 20 جوزا)، در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات رونمایی کرد.

آقای مجددی می‌گوید که «کتاب راز آفرینش» مجموعه‌ای از اشعار و اندیشه‌های داکتر حمیرا نکهت دستگیر زاده، شاعر اهل افغانستان می‌باشد که از 15 کتاب شعری وی برگرفته شده است.

او هدف از نوشتن این کتاب را معرفی  زندگی‌نامه، طرز فکر، دانش و فعالیت داکتر حمیرا نکهت عنوان کرد.

داکتر محمد شعیب مجددی، نویسنده و فعال فرهنگی پس از 30 سال زندگی در آمریکا به تاریخ یک جوزا 1402 از بازگشت خود به ولایت هرات خبر داد.

او بعد از بازگشت خود به هرات در دیدار با مولانا نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفت:«مهمترین عامل برگشت وی امنیت ایجاد شده در سرتاسر افغانستان است».

در همین‌حال ، فرهنگیان ولایت هرات تاکید بر حمایت از شاعران و نویسندگان این ولایت دارند.

نهیک فلاح، یکی از فرهنگیان ولایت هرات بیان داشت: «حکومت نه تنها از نویسندگان وفات شده، بلکه از نویسندگانی که در قید حیات می‌باشند هم بزرگداشت کند».

از سویی‌هم، مولوی حمیدالله غیاثی، آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از حمایت همه‌جانبه حکومت از شاعران و نویسندگان در این ولایت خبر می‌دهد.

حمیرا نکهت دستگیرزاده، شاعر شناخته‌شده افغانستان در سال 1399 به علت بیماری سرطان به عمر 60  سالگی در هلند درگذشت.

او از بنیانگذاران انجمن شاعران و نویسندگان فارسی زبان (انشا) در هلند بود.

این در حالی‌است که اکثر از فرهنگیان و کتاب‌داران ولایت هرات از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتاب خوانی و فروشات آن در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

فرهنگیان ولایت هرات می‌گویند که با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در تلاش ترویج و زنده‌ نگهداشتن فرهنگ کتاب خوانی در بین جوانان این ولایت هستند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.