رئیس جمهور از وضعیت شفاخانه برچی دیدن کرد/ افزایش شمار قربانیان

یک روز پس از حمله بر شفاخانه ولادی دشت برچی شهر کابل، شمار قربانیان حمله تروریستی افزایش یافته و نیز رییس جمهور غنی از وضعیت این شفاخانه دیدار کرد.

وزارت صحت عامه اعلام کرده که شمار قربانیان حمله بر شفاخانه ولادی صد بستر دشت برچی به 24 کشته و 16 زخمی افزایش یافته است.

همزمان با این، محمد اشرف غنی شب گذشته (24 ثور) از شفاخانه ملی صد بستر دشت برچی که به روز سه شنبه مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در آن شماری از زنان و کودکان شهید و زخمی گردیدند، دیدن کرد.

همچنین رییس جمهور از مجروحین و نوزادان بی سرپرست ناشی از حمله تروریستی دیروز که در شفاخانه اطفال اتاترک نگهداری و تحت مراقبت قرار دارند، عیادت کرد.

آقای غنی هنگام دیدار از شفاخانه گفت: “مابالای كودكان برای آينده كشور سرمايه گذاری می‌كنيم، اما تروريستان كودكان و خواهران ما را هدف قرار می‌دهند و شفاخانه‌های را که ما می‌سازیم، ویران می‌کنند.”

او با اشاره به این که نیروهای امنیتی و دفاعی به حالت تعرضی درآمده افزود که اين رفتار تروريستان برخلاف دستورات دین مقدس اسلام است و نشان دهنده وحشت، جنایت، طغيان و گمراهی آنان بوده و نابخشودنی می‌باشد.

رییس جمهور بیان داشت: “زمانی‌که به گونه هدفمند بالای یک بخشی از جامعه حمله صورت می‌گیرد، در حقیقت این حمله بالای من و تمام مردم افغانستان است و در آن صورت من یک هزاره و شيعه هستم؛ ما ملت واحد هستيم، تروريستان نمی توانند ما را تقسيم و متفرق سازند.”

او همچنین گفت که واحد عملياتی ترميم شفاخانه صد بستر دشت برچی را به صورت فوری آغاز خواهد كرد و تشكيل شفاخانه مطابق ستندرد صد بستر تنظيم می‌شود.

گفتنی است که اکثر قربانیان شفاخانه صد بستر ولادی دشت برچی مادران و نوزادان هستند و گفته می شود که هم اکنون چندین نوزادی که مادران شان کشته شده در شفاخانه اتاترک در حالت بی سرنوشتی قرار دارند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.