در پنج ولسوالی فراه انتخابات برگزار نمی‌شود/گراف نا امنی فراه بالا است

مسئولان امنیتی در ولایت فراه می‌گویند از میان 9 ولسوالی تنها چهار ولسوالی فراه امکان برپایی انتخابات را خواهند داشت.

محب‌الله محب، سخنگوی پولیس فراه به خبرگزاری وطن24 گفت: “متاسفانه به دلیل گراف بالای نا امنی در پنج ولسوالی فراه، در روز انتخابات این روند برگزار نخواهد شد و مردم آن ولسوالی‌ها برای رای دهی باید به مرکز ولایت بیایند.”

او در صحبت‌های خود ولسوالی‌های بالابلوک، خاکسفید، گلستان، پشتکوه و شیبکوه را به عنوان مناطق سرخ امنیتی در روز انتخابات یاد می‌کند.

وی در ادامه تصریح می‌کند مشکل اساسی، کمبود نیرو و تجهیزات است که همه روزه به مرکز کشور گزارش و درخواستش داده می‌شود اما کمتر نتیجه داده است.

محب می‌گوید در این میان قرار شده برای کمک به قوای پولیس، سلاح‌های سنگین همچون دهشکه ارسال شود و 20 عراده تانک هاموی هم در مسیر ولایت فراه قرار دارد.

در حالی پولیس از عدم برگزاری انتخابات در پنج ولسوالی خبر می‌دهد که شماری از منابع خبرگزاری وطن24 می‌گویند در چهار ولسوالی دیگر و مرکز شهر فراه هم اوضاع رو به راهی وجود ندارد.

آنان در گزارش خود گفته‌اند طالبان علنا در داخل شهر به سر می‌برند و در حال حاضر فعالیت‌های شبانه دارند اما این فعالیت‌ها در روز انتخابات می‌تواند مشکل سازی‌های بزرگی بکند.

همچنین خبر داده شده طالبان به آن دسته از مردمی که تمایل دارند در رای دهی شرکت کنند، اجازه رفتن به پای صندوق‌های رای را نمی‌دهند.

مشابه این حرکت در انتخابات های قبلی هم به چشم خورده است.

چیزی که به قربانی شدن یا قطع عضو شماری از رای دهندگان منجر شده بود.

این گروه در مذاکرات صلح با آمریکا ضمن اشاره به عدم برگزاری انتخابات پیش رو، اساسا با این روند در افغانستان مخالف هستند.

آنان برگزاری این انتخابات را بر خلاف مذاکرات و توافقات صلح می‌دانند.

با این حال دولت افغانستان مصمم است این برنامه در روز موعود خود برگزار شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.