در هفت ولایت شورای علما ایجاد شد

سخنگویی حکومت می‌گوید که به‌منظور پیشرفت نظام و مشوره گرفتن از علمای دین، در هفت ولایت جدیدا شورای علما تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت امروز( دوشنبه، 27 سنبله) در صفحه توییتر(اکس) خود از ایجاد این شورا‌ها خبر داد.

آقای مجاهدی نوشته: «بر اساس نصوص شرعی برای تحکیم و پیشرفت هرچه بیشتر نظام اسلامی مشوره گرفتن از علمای دینی یک امر شرعی است، بنا به منظور هماهنگی بیشتر امور این ولایت‌ها، بر اساس فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله؛ علمای کرام و متنفذین به اسامی ذیل به حیث مسوولان و اعضای شورای علمای این ولایت‌ها تعین شده‌اند».

مولوی حیات الله در دایکندی، مولوی احمد در غور، مولوی عبدالقیوم در بامیان و مفتی عبدالمنان در سرپل به حیث مسئولان شورای علما گماشته شده اند.

به همین ترتیب، مولوی محمد سلیم در لغمان، مولوی عبدالهادی در میدان وردک و شیخ محمد انور در نورستان در ریاست شورای علما ایفای وظیفه خواهند کرد.

طبق گفته‌های سخنگوی حکومت، مسؤلان و اعضای شورای علمای لغمان، سرپل، غور، دایکندی، میدان وردک، بامیان و نورستان مکلفیت دارند تا مطابق لایحه خویش برای هماهنگی بیشتر امور این ولایت‌ها و در رابطه به موضوعات محول شده در روشنایی شریعت مشوره دهند.

مسؤلان ولایت‌های مذکور هم مکلف‌‌اند که به مشوره‌های شورای علما در مطابقت به لایحه شان عمل و در اجرا لایحه نیز تلاش کامل کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.