در توزیع پاسپورت جدید، دانشجویان و بیماران در اولویت هستند

مسئولان ریاست پاسپورت هرات در هفته پیشرو از دادن پاسپورت به متقاضیانی که دارای مدارک تحصیلی، تجاری و بیماران که نیاز به تداوی به بیرون از کشور دارند خبر می‌دهد.
قابل ذکر است که اداره پاسپورت هرات می‌گوید تا کنون تصمیمی برای دادن پاسپورت به متقاضیان جدید گرفته نشده اما امیدواری‌ بیشتری در روزهای آینده وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد ناصر محمدی، سرپرست آمریت پاسپورت هرات می‌گوید: مردم باید اطلاعیه‌های ریاست پاسپورت را دقیق بخوانند و از ازدحام زیاد مقابل این اداره پس از این خود‌داری کنند.
او افزود اکنون سیستم آنلاین برای ثبت پاسپورت غیرفعال بوده و در صورتی که مجددا فعال شود و دستور از طرف مسئولان مرکزی داده شود آماده عرضه خدمات می‌باشند.
وی بیان داشت این اداره با مشکل خاصی مواجه نبوده و در روزهای آینده امکانات بیشتری در اختیار شان قرار داده می‌شود.
آقای محمدی افزود تمامی کارمندان این اداره مانند گذشته به وظایف شان حاضر بوده و در این روزها کارهای کسانی اجرا می‌شود که طی مراحل اسناد قانونی شان از حکومت پیشین ناتمام مانده بودند.
سرپرست آمریت پاسپورت در ادامه تأکید کرد امیدواری وجود دارد که در روزهای آینده برای عموم متقاضیان جدید پاسپورت، این روند در هرات آغاز شود.
او گفت اگر دادن پاسپورت به عموم باشندگان این ولایت آغاز شود این اداره می‌تواند روزانه برای 800 تن از متقاضیان جدید پاسپورت خدمات ارائه کند.
آقای محمدی در ادامه گفت پس از روی کار آمدن امارت اسلامی و از زمان فعالیت دوباره این اداره متقاضیانی که پاسپورت شان از حکومت پیشین ناتکمیل بودند، تعداد زیاد آنان روند قانونی شان اجرا شده و با گذشت هر روز در حال کم شدن می‌باشند.
بی بی گل، یکی از متقاضیان پاسپورت در هرات می‌گوید: خودش مریض است و طبق دستور پزشکان باید به بیرون از کشور برای درمان برود و نیاز جدی به پاسپورت دارد.
این متقاضی پاسپورت افزود یک سال پیش عریضه پاسپورت را کرده بود اما به دلیل بیماری که داشت نتوانست ادامه کارهایش را پیش ببرد.
از طرف دیگر هم بیشتر شهروندان کشور خواهان دادن پاسپورت برای متقاضیان جدید هستند و تعدادی هم روزانه برای معلومات بیشتر به اداره پاسپورت مراجعه می‌کنند.
بعد از سقوط حکومت پیشین و آمدن دولت امارت اسلامی در افغانستان این روند برای مدتی متوقف شده بود اما در این اواخر متقاضیان پاسپورت در تمام کشور افزایش پیدا کرده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.