داعش در افغانستان وجود ندارد

وزیر امور خارجه در مراسم تجلیل از روز شکست و خروج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان می‌گوید که امارت اسلامی مبارزه جدی با گروه داعش داشته و هیچ تهدیدی از جانب افغانستان برای کشورهای همسایه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه افغانستان در مراسم تجلیل از روز شکست و خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان که امروز (چهارشنبه، ۲۶ دلو) در کابل برگزار شد، گفت: «امروز تمام تجهیزات نظامی منظم شده، طیاره‌های که دیروز بالای مردم بمب می انداخت اما امروز همان طیاره‌ها مردم را از سیلاب‌ها نجات می‌دهد.»

او عنوان کرد اگر یک داعشی در هر گوشه‌ای افغانستان سربلند کند، سرش زده می‌شود و هیچ تهدیدی از جانب افغانستان برای هیچ کشور همسایه وجود ندارد.

امیرخان متقی همچنین گفت بعد از 44 سال، برای نخستین بار است که در افغانستان حتی یک وجب زمین وجود ندارد که تحت حاکمیت دیگران باشد.

از سوی هم مولوی محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع ملی افغانستان در مراسم تجلیل از روز شکست و خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان گفت: «افغانان باید از امارت اسلامی حمایت کنند تا به گذشته‌های تلخ بر نگردند.»

وی خاطرنشان ساخت که امریکا با تمام توان به افغانستان حمله کرد، اما افغان‌ها با دست خالی با آن مقابله و فداکاری کردند و خداوند (ج) در مقابل، این قدرت بزرگ را شکست داد.

او می‌گوید مردم افغانستان غلامی هیچ قدرتی را نپذیرفته اند و همواره نیروهای ابرقدرت جهان را شکست داده است.

روز ۲۶ دلو مصادف است با روز خروج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان، سربازان اتحاد جماهیر شوروی پس از ده سال جنگ در سال ۱۳۶۷ از افغانستان بیرون شدند. این جنگ میلیون ها کشته، زخمی و آواره بر جا گذاشت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.