خوردن غذا و خواندن کتاب؛ برگزاری نمایشگاه کتاب در یک رستورانتی در هرات

در اقدام متفاوت نمایشگاه کتابی در یکی از رستورانت‌‌های هرات از سوی کتاب‌خانه مومنی به مدت یک هفته راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، فرید سعیدی، مسئول این نمایشگاه می‌گوید: در این نمایشگاه دو هزار جلد کتاب مختلف به نمایش گذاشته شده و به مدت یک هفته به روی عموم مردم باز خواهد بود.

وی بیان داشت: این نمایشگاه کتاب، نهمین نمایشگاهی است که از طرف کتابخانه مومنی در سال روان برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از دلایلی که این نمایشگاه در رستورانت برگزار شده این است همان طوری که بدن به غذا نیاز دارد، به غذایی روحی که همانا کتاب می‌باشد، ضرورت دارد.

آقای سعیدی علاوه کرد: اگرچه فروش کتاب و کتاب خوانی نسبت به گذشته کاهش یافته ولی بازهم تلاش می‌شود که با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، فرهنگ کتابخوانی را در میان مردم به ویژه جوانان ترویج دهند.

فضل احمد رحیمی، یکی از بازدید کنندگان در این نمایشگاه گفت: متاسفانه فضای مجازی شمار زیادی از جوانان را از مطالعه یعنی زندگی حقیقی دور ساخته و باید جوانان تلاش کنند به عوض فضای مجازی خود را با مطالعه سرگرم سازند.

وی افزود: هر شخصی که مطالعه بیشتر داشته باشد در زندگی هم موفق تر خواهد بود و راه‌های درست زندگی را می‌تواند به درستی تشخیص داده و مسیر واقعی را انتخاب کند.

سمیرا، یکی دیگر از بازدید کنندگان در این نمایشگاه می‌گوید: با تعطیلی مکاتب تلاش می‌کند که مطالعه بیشتری کند تا جای خالی مکاتب را پر کند.

این بانو خاطرنشان کرد: اگرچه روزانه بطور محدود مطالعه می‌کند اما توانسته که معلومات زیادی از این طریق بدست بیاورد.

با این حال، کارشناسان فرهنگی گفته‌اند کاهش مطالعه به چندین عامل بسته‌گی دارد که یکی از این دلایل حضور پی وقفه جوانان در فضای مجازی است.

به گفته آنان در کنار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب لازم است کار فرهنگی گسترده هم در این زمینه انجام شود.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط حسن شریفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.