حمله تروریستی دیگر بر دو عالم دینی در جبرئیل هرات

گزارش‌های محلی حاکی از این است که افراد ناشناس یک سه چرخ مسافربری در منطقه جبرئیل هرات را تیرباران کرده و در نتیجه این حمله دو عالم دین به همراه افراد ملکی جان باخته و زخمی شدند.

این دومین حمله بالای علما در منطقه جبرئیل هرات است که بعد از یک هفته رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این رویداد امروز (جمعه، 10 قوس) در «شهرک شهدا» در ساحه کوره ملی منطقه جبرئیل هرات در حالی رخ می‌دهد که دو عالم دین همراه با افراد ملکی مسافرین یک سه چرخ مسافربری می‌باشند که توسط افراد ناشناس تیرباران می‌شوند.

به نقل از منابع محلی، گفته شده در این حمله دو عالم دین به همراه چهار تن دیگر جان باخته و دو تن دیگر از سرنشینان مجروح شده‌اند.

این دو عالم دین به نام‌های «محمد محسن حامدی، ملا امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و محمد تقی صادقی ملا امام مسجد رسول اعظم(ص)» می‌باشند.

بعد از حمله تروریستی روز پنج شنبه (2 قوس) این دومین حمله بعد از گذشته یک هفته بر روی عالمان اهل تشیع در منطقه جبرئیل هرات می‌باشد.

همچنین طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مردم پیکره شهدای حمله تروریستی امروز را با اعتراض به حملات اخیر تروریستی به مسجد جامع خاتم انبیا (ص) جبرئیل منتقل کردند.

منابع رسمی در مورد حمله تروریستی امروز تاکنون چیزی نگفته‌اند.

پیش از این، «شیخ رجب اخلاقی و خادم حسین هدایتی» دو تن از اعضای شورای علمای شیعه ولایت هرات روز (پنج شنبه، 2 قوس) در شهرک المهدی جبرئيل توسط افراد مسلح ناشناس تیرباران شده و به شهادت رسیدند.

مولوی حیات‌الله مهاجر، معاون والی هرات در مراسم فاتحه این دو عالم دین، ضمن وعده دستگیری عاملان این رویداد گفته بود که دشمنان که دست به چنین اقداماتی می‌زنند، مخالف دین، فرهنگ و وحدت مردم افغانستان هستند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.