حمایت از زنان تجارت پیشه؛ نمایشگاه تولیدات داخلی زنان متشبث درهرات افتتاح شد

نمایشگاه تولیدات داخلی زنان متشبث ولایت هرات به منظور تشویق زنان تجارت پیشه امروز در مرکز این ولایت افتتاح شد.

این نمایشگاه از سوی اتاق تجارت و صنایع زنان ولایت زون غرب راه اندازی شده و قرار است تا سه روز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ادیبا وزیری، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب کشور گفت: «این نمایشگاه شامل 45 غرفه می‌باشد که زنان متشبث هرات تولیدات و صنایع دستی شان به نمایش گذاشته اند.»

به بیان خانم وزیری، در حال حاضر 450 تن از بانوان با داشتن جواز رسمی و بیش از یک هزار تن دیگر به شکل انفرادی در چارچوب اتاق تجارت و صنایع زنان هرات در بخش تجارت کار می‌کنند.

او در ادامه افزود که کار زنان متشبث در هرات رو به رشد می‌باشد و این روند نظر به گذشته افزایش چشم گیر داشته است.

در همین‌حال، شماری از بانوان تجارت پیشه که در برنامه اشتراک کردند از کم‌رنگ شدن بازار فروشات تولیدات شان ابراز نگرانی می‌کنند.

زینب حسینی، یکی از زنان تجارت پیشه که در بخش بافندگی فعالیت دارد گفت که با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی و هم‌چنان نداشتن حمایت مالی، بازار فروشات شان نسبت گذشته کاهش یافته است.

خانم حسینی علاوه کرد که تنها در صورت داشتن پشتبانی مالی و حمایت مسئولان، کار آن دوباره رونق خواهد گرفت.

نگینه نائبی، یکی دیگر زنان تجارت پیشه در این نمایشگاه گفت که محدودیت های وضع شده نسبت به کار و بازار زنان در کشور، باعث رکود شغل اکثر از زنان متشبث در این ولایت شده است.

به بیان خانم نائبی، برگذاری نمایشگاه‌ها برای بانوان تجارت پیشه نقش مهم در افزایش فروشات آنان داردند و این روند باید افزایش یابد.

این در حالی است که بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، اکثر بانوان تجارت پیشه از کساد بازار فروشات شان شکایت دارند.

اما مسئولان امارت اسلامی همواره گفتند که زنان تجارت پیشه مطابق با شریعت اسلامی می تواند بدون محدودیت فعالیت کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.