حضور طالبان مانند گذشته در روستای دینه کان هم چنان پا بر جا است

منابع در فراه از وضعیت امنیتی روستای دینه کان به شدت ابراز نگرانی کرده و خواهان توجه مسئولان امنیتی شدند.

فردی که نخواست اسمش ذکر شود به خبرگزاری وطن24 گفت: عملیات 12 روزه‌‌‌ای را که دولت برضد مخالفان انجام داد هیچ گونه تغییری در وضعیت روستای دینه کان به وجود میان نیاورده است.

به گفته او حضور طالبان در این روستا مانند گذشته هم چنان پا بر جا بوده و دولت فقط به صورت یک گزمه نظارت دارد.

وی بیان داشت مخالفان با چند فیر بالای نیروهای امنیتی از پشت دیوارها پا به فرار می‌گذارند و نیروهای امنیتی هم بدون توجه به مردم ملکی از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنند.

این منبع افزود مردم روستای دینه کان از ادامه نبردها میان دو طرف در این روستا به شدت نگران می‌‌‌باشند.

او علاوه کرد روز گذشته هم بزرگان این روستا با والی جدید این ولایت صحبت کرده اما ولی گفته پوسته‌های نیروهای امنیتی را در جاهای که است باید بماند.

وی خاطرنشان کرد والی فراه این وعده را سپرده که به نیروهای امنیتی هم هدایت خواهد داد تا متوجه فیرهای شان بالای مردم ملکی باشند.
در همین حال سخی اکبری، آمر امنیت فرماندهی پولیس فراه می‌‌گوید: در عملیات 12 روزه نیروهای امنیتی در منطقه دینه کان و دارآّباد ساحات زیادی از وجود مخالفان پاکسازی شده است.

وی گفت در این عملیات تمام دارآباد تصفیه شده اما نصف روستای دینه کان تا کنون در اختیار طالبان می‌‌باشد.

آمر فرماندهی پولیس فراه گفت علت تصفیه نکردن نصف روستای دینه کان کمبود نیرو و تجهیزات می‌‌باشد.

آقای اکبری وعده داد در صورتی که امکانات در اختیار شان قرار داده شود باقی مانده روستای دینه کان را هم از وجود مخالفان پاکسازی می‌کنند.

روستای دینه کان و دارآباد از نگاه امنیتی برای امنیت شهر فراه بسیار مهم بوده و حضور مخالفان در این دو روستا تهدیدی بزرگی برای شهر این ولایت به حساب می‌‌‌آید.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.