حجت‌الاسلام والمسلمین جبرئیلی هرگونه همکاری با یونیک فایننس را رد کرد

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی جبرئیلی، مسئول اجرایی به جدیت شرکت در سیستم بورس یونیک فایننس را رد کرده و نسبت به این نوع درآمدزایی شک و شبهاتی را هم وارد آورده است.

به بیان وی، در این اواخر از نام و سمتش برخی افراد استفاده‌های تبلیغاتی انجام داده اند و عده‌ای را ترغیب به شرکت در این نوع درآمدزایی کرده‌اند که از اساس اشتباه و نادرست است.

او می‌گوید: “من حتی یک دالر هم در این عرصه سرمایه گذاری نکرده‌ام؛ این در حالی است که نیازمند درآمدزایی برای پیشبرد تلویزیون استقلال و دارالعلوم امام صادق(ع) می‌باشم اما باز هم در این راه گام نگذاشتم.”

تلویزیون محلی استقلال و دارالعلوم امام صادق(ع) در هرات توسط آقای جبرئیلی مدیریت می‌شود.

این روحانی در ولایت هرات همچنین افزود اشتباه صورت گرفته این است “برخی بر این باورند که بنده بر این امور مهر تائید زده‌ام و به همان خاطر سرمایه‌های سبک و سنگین در این راه گذاشته‌اند.

به گفته وی، مسئله دیگر این گونه سرمایه گذاری‌ها، شرعی یا غیر شرعی بودن آن می‌باشد که علمای صادقیه در حال تحلیل نظر مراجع تقلید پیرامون آن هستند و در نهایت نظری واحد ارائه خواهد شد.

آقای جبرئیلی این صحبت‌ها را در میان تعداد زیادی از نمازگزاران در مسجد جامع صادقیه بیان کرد و به صراحت بیان کرد که نه تنها پولی را در این سیستم مالی نگذاشته، بلکه مورد تائیدش هم نیست.

این در حالی است که در ولایت هرات تا کنون صدها تن در این سیستم بورس سرمایه گذاری کرده‌اند.

شرکت “یونیک فایننس” در سال 2001 ثبت و از سال 2006 کار خود را آغاز کرده و با استفاده از ربات ها در بورس “نِزدِک” آمریکا به خرید و فروش سهام می‌پردازد.

حداقل پول قابل سرمایه گذاری در این شرکت 1000 دالر می‌باشد که تا دوسال قابل برداشت نیست.

انتقاداتی که عمدتا در جوامع اسلامی و به خصوص افغانستان بر این نوع سیستم درآمدزایی وارد می‌باشد، “رَبَوی” بودن آن است.

ربا در شریعت اسلامی از گناهان کبیره به حساب می‌رود.

تا کنون هیچ مرجع تقلید جهان تشیع به این نوع درآمدزایی رای مثبت نداده است.

بعضی از مراجع به صراحت هرگونه کسب درآمد از یونیک فایننس را حرام اعلام کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.