جوانان استقبال کردند و مسئولان وعده کار بیشتر فرهنگی دادند

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه در هفته کتاب گفته است که رشد کتابخوانی می‌تواند باعث توسعه افغانستان شود.

این صحبت‌ها، در نمایشگاه هفته کتابخوانی گفته شده است.

نمایشگاه هفته کتاب از سوی مدیریت عمومی کتابخانه‌ای ریاست اطلاعات و فرهنگ با حضور ده‌ها تن از دانشجو‌یان این ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت: « کتاب برای پیشرفت یک جامعه بی‌مثال است و با رشد فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان کشور، افغانستان‌ می‌تواند در ردیف کشور‌های در حال توسعه قرار گیرد.»

او از تمامی دانشجویانی که در این نمایشگاه شرکت کردند خواست که در خانه‌های خود در حد ممکن کتابخانه‌ی برای خود بسازند و فرهنگ کتابخانی را رشد بدهند.

در ادامه شریف الله ملال، یکتن از استادان دانشگاه تحصیلات عالی ولایت فراه ضمن صحبت در مورد ارزش کتاب و فرهنگ کتابخوانی از خانواده‌ها خواست تا به جای قرار دادن موبایل‌های مدرن برای کودکان و فرزندان؛ برای آنان کتاب بخرند.

اکثریت استادان و فرهنگیان کشور بر این باور اند که افغانستان نیازمند رشد فرهنگ مطالعه و آموزش استند.

در همین حال، حبیب الله خلیق، یک تن از دانشجویان اشتراک کرده در این نمایشگاه می‌گوید برای رشد فرهنگ کتابخوانی و نهادینه‌سازی آن باید این چنین برنامه‌ها در هر ماه یک بار برگزار شود.

وی علاوه کرد این کار نیاز به توجه حکومت و تجاران دارد تا کتابخانه‌های مدرن و بیشرفته در این ولایت ایجاد کنند و در این زمینه آگاهی‌دهی گسترده شود.

این در حالی است کتابخانه ولایت فراه با 10 هزار جلد کتاب یکی از بزرگترین کتابخانه‌های این ولایت به شمار می‌رود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.