جهان در عزای سیدالشهداء؛ عاشورای حسینی در سراسر جهان گرامی‌داشت شد

مراسم عاشورای امام حسین (ع) در اکثر نقاط جهان از جمله آمریکا و اروپا گرفته تا در کشورهای آفریقایی و آسیایی با شکوه هرچه تمام‌تر و شعار لبیک یا حسین گرامی‌داشت شد.

در کشور ترکیه، هند و پاکستان هزاران عزادار اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در خیابان‌ها و مساجد و تکایا سینه زدند و به عزاداری پرداختند.

هم‌چنین در بحرین، عربستان سعودی و کشورهای آسیایی میانه، روسیه و آذربایجان دوست‌داران اهلبیت و راه روان مکتب عاشورا با راه‌پیمایی و حضور هزاران نفری نهضت عاشورا را گرامی‌ داشتند.

در لبنان و ایران اما متفاوت‌تر از هرجایی دیگر عاشورا گرامی‌داشت شد. عاشقان و دل‌باختگان امام حسین (ع) با خروش میلیونی به جاده‌ها راه‌پیمایی کرده و به یاد شهدای مظلوم کربلا گریه کردند.

در افغانستان نیز به رغم برخی محدودیت‌ها که هدف آن تامین امنیت گفته شده بود، عزاداران حسینی با شور و شعور حسینی به جاده‌ها برآمدند و یک بار دیگر شعار لبیک یا حسین را تکرار کردند.

این مراسم در اکثر نقاط کشور و با حضور مسئولان بلندپایه حکومتی بزرگداشت و در آن بر وحدت امت اسلامی از جمله مردم افغانستان تاکید شد.

معین وزارت داخله کشور گفت که مردم افغانستان 60 سال قبل بدون هیچ‌گونه دسته‌بندی قومی و مذهبی زندگی می‌کردند ولی ورود استعمارگران باعث نفاق‌های قومی و ایجاد فاصله بین افغان‌ها شد.

او تاکید کرد که مردم افغانستان همه عزادار حسین (ع) اند و همیشه یک مشت و پیکر واحد خواهند ماند.

از سویی‌هم، این روز بزرگ در آمریکا، اروپا، فرانسه و آسترالیا برخلاف سال‌های گشذته باشکوه‌تر برگزار شد.

عزاداران حسینی با حضور در خیابان‌ها این روز بزرگ را گرامی داشته و پرچم عزت و آزادگی امام حسین (ع) به اهتزاز درآوردند.

آنچه اما عاشورای امسال را متفاوت‌تر کرده بود، شکوه‌‌مندی و حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها برای سردادن ندای وحدت امت اسلامی بود.

حسینیان عالم هم‌چنین قرآن سوزی در کشورهای دانمارک و سویدن را محکوم کرده و از کشورهای جهان خواستند یک مشت واحد در مقابل این‌گونه عملکردها قرار بگیرند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.