جنگ اوکراین جهان را به سمت قحطی بی‌سابقه سوق می‌دهد

یک مقام آلمانی پیش‌بینی کرده که به دلیل بحران اوکراین، ممکن است جهان شاهد بدترین قحطی از زمان جنگ جهانی دوم باشد.

خبرگزاری وطن24، بین‌الملل؛ وزیر توسعه اقتصادی و همکاری آلمان در اعلامیه‌ای اعلام کرده به دلیل آسیب‌دیدگی زنجیره‌های تأمین و متوقف شدن تولیدات کشاورزی در سایه جنگ اوکراین، احتمال مواجه شدن با بدترین قحطی از زمان جنگ جهانی دوم به طور فزاینده‌ی وجود دارد.

المیادین گزارش داده که وزیر توسعه اقتصادی و همکاری آلمان افزوده  در حال حاضر همه‌گیری کرونا، خشکسالی و بحران اوکراین قیمت مواد غذایی را به بالاترین حد خود رسانده و جهان را با امکان وقوع بدترین قحطی از زمان جنگ جهانی دوم به وحشت انداخته است.

این مقام دولت آلمان در مصاحبه خود با روزنامه آلمانی بیلد گفته که پیام ناخوشایند این است که ما با بدترین قحطی از زمان جنگ جهانی دوم و همچنین با میلیون‌ها قربانی تهدید می‌شویم. هزینه‌های جهانی غذا در حال حاضر یک سوم افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است.”

از طرفی به دلیل آسیب‌دیدگی زنجیره‌های تأمین و توقف تولید محصولات کشاورزی، برنامه جهانی غذا هشدار داده است که بحران در اوکراین باعث افزایش هزینه‌های غذا و افزایش قحطی در سراسر جهان خواهد شد.

آفریقا و خاورمیانه که عمدتاً متکی به واردات غلات ارزان هستند، ممکن است بیشترین آسیب را از تحولات کنونی در اوکراین ببینند و در مجموع ۸۱۱ میلیون نفر در سراسر جهان در معرض خطر گرسنگی هستند. برنامه جهانی غذا روز جمعه اعلام کرد بندر اودسای اوکراین که اکنون بخاطر درگیری‌ها بسته شده، هشت ماه پیش از شروع درگیری ها، میزبان انتقال و جابجایی غلات برای ۴۰۰ میلیون نفر در جهان بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.