جامعه آکادمیک هرات با همکاری وزارت خارجه همایش علمی برگزار می‌کند

قرار است کنفرانسی تحت نام همایش علمی و راهکارهای تقویت حمایت ملی و بین‌المللی در شهر هرات برگزار شود.

این کنفرانس از سوی جامعه اکادمیک برای مشوره دهی در بخش‌های مختلف حکومتی برگزار می‌شود.

به همین منظور برای برگزاری این کنفرانس جلسه‌ای بین والی هرات و مسئولان دانشگاه در اداره محلی این ولایت ترتیب داده شد.

در این جلسه‌ برای استادان و مسئولان دانشگاه موضوعات مورد بحث و تقسیم مقالات بین آنان صحبت شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، طبق خبرنامۀ دفتر رسانه‌ای اداره محلی، نوراحمد اسلام‌جار والی هرات، در نشستی با مسئولان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی از برگزاری سیمنار علمی در ولایت هرات خبر داد.

به نقل از خبرنامه: “این همایش علمي که از سوی جامعه اکادمیک هرات با تسهیل وزارت امور خارجه کشور و نمایندگی این وزارت در هرات برگزار می‌گردد، روی موانع داخلی و خارجی، شناسایی بین المللی امارت اسلامی افغانستان از سوی جامعه جهاني، ارزیابي سیاست های کشورهای همسایه و منطقه در قبال امارت اسلامي و چالش‌های بزرگ در زیر ساخت‌های اقتصادی افغانستان طی چندین عنوان مقاله تحت بحث خواهد گرفت.”

والی هرات ضمن حمایت از این طرح می‌گوید که باید از متخصصان داخلی در قسمت استفاده از منابع طبیعی و شکوفایی اقتصادی کشور بهره گرفته شود.

در ادامه این جلسه رحمت‌الله فیضیان، معاون وزارت خارجه افغانستان در مورد اهداف این سیمنار می‌گوید: “هدف اول از برگزاری این همایش این است که جامعه علمی‌ و اکادمیک هرات به حکومت در امور سیاسي، اقتصادي و اصلاح نواقص و پیشنهاد‌های اصلاحی برای نظام مشوره دهند.”

او در ادامه بیان کرد با برگزاری این چنین برنامه‌ها در تلاش جمع و منسجم سازی جامعه اکادمیک بوده که در راستای پیشرفت کشور استفاده شوند.

از سوی دیگر مولوی شیراحمد عمار مهاجر، رئیس ارتباط خارجه هرات بیان کرد که بعد از ارائه مقالات علمی، این مقالات به دسترس وزارت خارجه قرار گرفته و بعد از بررسی از آنان استفاده خواهد شد.

در پایان جلسه و صحبت‌ها، ده عنوان مقاله برای استادان و مسئولان دانشگاه‌ها توزیع شده تا برای این سمینار آمادگی گرفته و آنان را ارائه دهند.

با این همه، این برای اولین بار است که سمینار علمی با همکاری مقامات امارت اسلامی در راستای حل مشکلات از سوی جامعه اکادمیک برگزار خواهد شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.