تیراندازی مرگ‌بار در آمریکا؛ 22 تن کشته شدند

در یک حادثه تیراندازی مرگبار در ایالت «مین» آمریکا دست‌کم ۲۲ نفر کشته شدند و تعداد زیادی دیگر نیز زخمی شدند. گفته شده هنوز فرد مظنون بازداشت نشده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، «رابرت مک کارتی» عضو شورای شهر «لویستون» در یک مصاحبه تلفنی به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفته که حداقل ۲۲ نفر در تیراندازی‌‌های کور در لویستون ایالت مین کشته شدند.

پولیس ایالت مین، با انتشار تصویری از فرد مهاجم که از طریق دوربین‌های مداربسته ضبط شده منتشر کردند و اعلام کردند که «رابرت کارد» ۴۰ ساله عامل این حادثه مرگبار است که در یک باشگاه شبانه و یک سالن بولینگ به سمت افراد زیادی تیراندازی کرده است و حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر را زخمی کرده است و همچنان متواری است.

روزنامه «گلوب اند میل» آمریکایی در این خصوص گزارش کرد، طبق بولتن پولیس ایالت مین، فردی که بعنوان مظنون حادثه تیراندازی‌های کور در این ایالت شناسایی شده است، مربی آموزش استفاده از سلاح گرم بوده است.

گفته شده این فرد قبلا در ارتش آمریکا نیز آموزش دیده است.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، در پی وقوع این حادثه مرگبار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به صورت تلفنی با شماری از قانونگذاران ایالت مین گفت‌وگو کرد.

تیر اندازی‌های کور در آمریکا از مکتب گرفته تا خیابان و کلوپ‌ها و باشگاه‌ها هر از گاهی رخ داده و در یک سال اخیر صدها تن کشته شده‌اند؛ به شمول زنان و کودکان.

رئیس جمهور فعلی آمریکا به دنبال این است تا روند حمل سلاح در این کشور را محدود و یا ممنوع کند اما موفق نشده است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.