تمام مشکلات ولایت هرات به گوش مقامات مرکزی رسید/ مسئولان وعده همکاری دادند

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در ادامه دیدارهایش با مقامات مرکزی این بار با معین‌ مالی – اداری و معین فرهنگی و جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، طبق خبرنامۀ آژانس باختر، مولوی نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در مورد موضاعات مختلف این ولایت با معین‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور صحبت کرده است.

آقای حقانی در دیدار با مولوی عتیق‌الله عزیزی، معین اداری و مالی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور مشکلات مختلف اداری ولایت هرات را ابراز و خواستار توجه بیشتر از سوی این اداره به این ولایت شد.

در طرف مقابل هم معین اداری و مالی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور گفته‌های مولوی حقانی را شنیده و بیان کرد که سیستم اداری ولایت هرات تقویت خواهد شد و وعدۀ هر گونه همکاری برای حل مشکلات ولایت هرات سپرد.

در دیدار دیگر آقای حقانی با معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور خواهان توجه مقامات امارت اسلامی به آبدات تاریخی ولایت هرات شد.

مولوی سعدالدین سعید، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در این باره گفت: “امارت اسلامی توجه جدی در قسمت ترمیم آبادات تاریخی ولایت هرات خواهد داشت.”

او گفته هرات در عرصه‌‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و هنری جایگاه خاص دارد.

این درحالی است که به گفته کارشناسان، هرات دارای هشتصد آبده تاریخی است که اگر در ترمیم و حفاظت آنها کوتاهی صورت گیرد، به مرور زمان از بین خواهد رفت.

در اخیر دیدار رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با معین جوانان این وزارت در مورد مشکلات جوانان و فراهم کردن بیشتر زمینه تحصیلی و شغلی صحبت کرده است.

در سوی مقابل هم معین وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در بخش جوانان بیان کرد، امارت اسلامی افغانستان طرح‌‎‌های منظم و خاصی در قسمت بلند بردن ظرفیت‌های تحصیلی و ایجاد شغلی در کل کشور دارد.

سفرهای آقای حقانی، رئیس اداره فرهنگ هرات از چند روز پیش برای ملاقات با مقامات مرکزی آغاز شده و تاکنون با چندین مقام بلند پایه حکومت در مورد مسائل گوناگون ولایت هرات صحبت کرده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.