تظاهرات گسترده مردم در گوشه و کنار افغانستان بر ضد پاکستان

شهروندان کابل تظاهرات و راهپیمایی گسترده را بر ضد دخالت‌های پاکستان و حضور رئیس سازمان استخباراتی این کشور در کابل راه اندازی کرده و خواهان قطع مداخلات آن کشور در افغانستان شدند.

این باشندگان کابل امروز سه شنبه (16 سنبله) از ساحات مختلف شهر راهپیمایی خویش را آغاز کرده و با حرکت به سوی سفارت پاکستان شعار‌های ضد پاکستانی سر داده و نیز از جبهه مقاومت پنجشیر حمایت کردند.

این معترضان با سر دادن شعار‌های ” الله اکبر”، مرگ بر پاکستان”، “پاکستان، پاکستان بیرون شو از افغانستان”، “آزادی، آزادی”، “غلامی پاکستان را قبول نداریم”، مردم پنجشیر ما همراه شما هستیم”، “صدای پنجشیر صدای آزادی مردم”، “زنده باد خون شهدا” خواهان قطع مداخله پاکستان در امور افغانستان هستند.

یکی از معترضین به رسانه‌ها گفت: “ما امتیازگیر نیستیم که به دفتر و چوکی برسیم ما از خون شهدای خویش از خاک خویش دفاع می‌کنیم چرا پاکستان در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند پاکستان علنآ مداخله می‌کند رئیس آی اس آی پاکستان شش روز است که در خاک ما است چرا؟ چه هدف دارد؟.”

یکی دیگر از بانوان معترض می‌گوید، پاکستان چه حق دارد که بر ولایت پنجشیر حمله هوایی می‌کند، پنجشیر امروز دوا و غذا ندارد چرا راه مواصلاتی  ولایت پنجشیر بسته است؟

از سویی هم شماری از زنان روزنامه نگار و فعالان مدنی کشور در مقابل دروازه سفارت پاکستان تجمع کرده و با شعار‌های “برادرم تو نیستی”، تاریخ سکوت جامعه بین المللی را فراموش نخواهد کرد”، هموطن صدایت کجا است” و مرگ بر پاکستان” خواهان قطع مداخله پاکستان در امور افغانستان هستند.

این در حالی است که گفته می‌شود باشندگان ولایات بلخ و بدخشان و دایکندی و پروان و… نیز در شهر‌های شان راهپیمایی ضد پاکستانی دارند.

شب گذشته نیز شماری از باشندگان کابل دست به راهپیمایی زده بودند.

این تظاهرات‌های ضد پاکستانی درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت از مردم خواسته بودند که در سراسر کشور قیام ملی را علیه پاکستان راه اندازی کنند.

بر بنیاد گزارش‌های تایید ناشده دو شب پیش در جنگ پنجشیر طیاره های پاکستانی مواضع جبهه مقاومت را بمباران کرده اند.

همچنین جبهه مقاومت ملی پنجشیر مدعی است جنگجویان پاکستانی در حمله طالبان بر این ولایت به صورت گسترده حضور داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.