تصویب قطع‌نامه شورای امنیت بر علیه یمن

شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا بر علیه انصارالله یمن را به تصویب رساند.

این قطع نامه درحالی تصویب می‌شود که دو روز قبل نیروهای مسلح یمن حملات پیچیده و سنگینی را بالای ناو آمریکایی مستقر در دریای سرخ انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 – هرات: این ناو آمریکایی به هدف تامین امنیت به کشتی‌های با مقصد اسرائیل در دریای سرخ مستقر شده است. چندین کشور اروپایی و عربی نیز در این ائتلاف آمریکا را همراهی می‌کنند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد که به هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین از ورود کشتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌کند.

تا کنون اکثر شرکت‌های بزرگ کشتیرانی با مقصد اسرائیل حمل و نقل را از تنگه با‌ب‌المندب به دلیل حملات یمنی‌ها متوقف کرده‌اند.

با این حال، شورای امنیت سازمان ملل بامداد امروز پیش‌نویس قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا برای محکوم‌کردنِ عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی را تصویب کرد.

سخنگوی انصارالله یمن این قطعنامه را «بازی سیاسی» توصیف کرده و گفته: این خود آمریکاست که قوانین بین‌المللی را در سراسر جهان نقض می‌کند.

ارتش یمن نیز اعلام کرد: «ما از شورای امنیت می‌خواهیم که فوری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی را از محاصرۀ آمریکایی-اسرائیلی که غزه را به زندانی بزرگ تبدیل کرده، آزاد کند».

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.