به هدف رشد فرهنگ کتابخوانی در هرات؛ برگزاری نمایشگاه کتاب تحت عنوان یار مهربان

نمایشگاه کتاب در هرات تحت نام «یار مهربان» به هدف رونق فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق جوانان به مطالعه با حضور مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ و شخصیت‌های مطرح هنری این ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالله مومنی، مسئول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: «در حقیقت کتاب‌خوانی در هرات نفس‌‌‌‌‌‌‌های آخر خود را می‌کشد و با برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها نفس دوباره‌ای به آن داده می‌شود».

به گفته مسئولان برگزاری، بیشتر کتاب‌های این نمایشگاه داستانی، روانشناسی، تاریخی، دینی بوده که دست‌کم به 5 هزار جلد می‌رسد.

همچنان وی بیان کرد در زمینه کتابخوانی باید کارهای متنوع انجام داد تا جوانان روی به مطالعه بیاورند و فرهنگ کتابخوانی نهادینه شود.

در ادامه آقای مومنی گفت: «تنها به برگزاری نمایشگاه بسنده نمی‌کند و برای تشویق کتابخوانی هر کس ازاین نمایشگاه کتاب خریداری کنند، به قید قرعه پول نقد و دیگر جوایز در نظر گرفته شده است».

او گفت برای نفر اول که به قید قرعه برنده شود مبلغ صدهزار افغانی در نظر گرفته شده است.

در همین حال مولانا حمیدالله غیاثی، آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات گفته که این اداره از برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها حمایت می‌کند.

وی علاوه کرد این اداره همواره برای رشد فرهنگ کتابخوانی و همچنان برای برگزاری برنامه‌های این چنینی سهولت‌های لازم را فراهم می‌کند.

قابل ذکر است که این نمایشگاه به مدت چهار روز می‌باشد که دو روز مربوط به آقایان و دو روز دیگر برای بانوان در نظر گرفته شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.