بزرگان ادرسکن هرات؛ خواهان استفاده از ظرفیت‌های افراد این ولسوالی شدند

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، در نخست این نشست عبدالعلی فقیریار ولسوال ادرسکن از بهبود وضعیت امنیتی و افزایش هماهنگی بین نیروهای امنیتی و ادارات ملکی در این ولسوالی اطمینان داد.
او، می‌گوید: “وضعیت در ولسوالی ادرسکن بگونه بهبود یافته که بیست تن از انجینیران و کارمندان انکشاف دهات با همکاری مردم دورترین مناطق این ولسوالی را سروی کرده‌اند.
حاجی صولت نورزایی از بزرگان ولسوالی ادرسکن خواهان استفاده از ظرفیت و توانایی مردمان محل در امر اجرای پروژه‌های عمرانی و انکشافی شد. او می‌گوید: “سهیم ساختن مردم در پروژه‌ها سبب ایجاد اشتغال به جوانان محل و بهبود وضعیت زندگی مردم می‌گردد.”

آقای شیرزادی از دیگر بزرگان ولسوالی ادرسکن از توجه دولت به این ولسوالی قدردانی نمود و خواست باشندگان ولسوالی ادرسکن را تمدید انرژی برق و کمک به متضررین خشکسالی‌ها اعلام کرد.
بزرگان ولسوالی ادرسکن همچنان خواهان استخدام جوانان تحصیل کرده در ادارات خدمات ملکی شدند و از وعده خلافی مقامات قبلی در امر تطبیق پروژه برق رسانی در این ولسوالی شاکی بودند.

در همین حال محی الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت هرات نیز با تأکید بر این موضوع که تمام تلاش بر این است تا در بخش‌های انکشافی، عدالت اجتماعی در نظر گرفته شود و مناطق دور افتاده زیر پوشش خدمات قرار گیرد گفت: “تطبیق پروژه‌ها در مناطق دور افتاده و محروم،‌ رابطه دولت و ملت را مستحکمتر می‌سازد.”
سرپرست مقام ولایت هرات از مردم نیز خواست تا همکاری های شان را با نیروهای امنیتی و مسئولان محلی به پیمانه وسیع تر ادامه و افزایش دهند.
وی افزود وقتی شرایط به تطبیق پروژه‌ها مهیا شود، ادارات دولتی، مؤسسات ملی و بین‌المللی با دلگرمی و احساس آرامش بیشتر در خدمت مردم خواهند بود.
آقای نوری، تغییر وضعیت کنونی را مستلزم همکاری مردم عنوان کرد و تأکید نمود که با پی‌گیری اداره محلی هرات، مؤسسات ملی و بین‌المللی و حتی ادارات مرکزی نیز آماده اند تا بیشتر در بخش حل مشکلات عمومی این ولسوالی سهیم شوند.
وی به عقد قرار داد معدن مس شیدایی به عنوان پروژه‌های بزرگ و عام المنفعه این ولسوالی اشاره کرد و تاکید نمود که اجرایی ساختن آن سبب دگرگونی در وضعیت زندگی مردم می‌شود.
معاون مقام ولایت هرات از باشندگان ولسوالی ادرسکن خواست تا وضعیت اجتماعی این ولسوالی را به اجرا پروژه مس شیدایی بیشتر مساعد سازند.

ولسوالی ادرسکن از ولسوالی‌های مهم ولایت هرات است که در طول سالیان گذشته شاهد برخی چالش‌های امنیتی بوده است، ولی بعد از تغییرات در رهبری این ولسوالی وضعیت آن بهتر شده است.
در حال حاضر تمام واحدهای سومی به شمول سارنوالی و محکمه در ادرسکن فعال هستند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.