برخی مسئولان موسسات کمک‌رسان در غور بازداشت شدند

دفتر والی غور بعد از نشر خبرهایی مبنی بر بازداشت چند تن از مسئولان موسسات کمک‌رسان خارجی در این ولایت می‌گوید این افراد به دلیل “فساد و کارهای بی‌مورد” بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر مطبوعاتی والی غور با نشر خبرنامه‌ای اعلان کرده که “موسسات در طی چندین سال گذشته در ولایت غور به دلخواه  و مطابق  معیار‌های دلخواسته خویش فعالیت داشته اند و اکثر این کمک‌ها را کارمندان این موسسات به بهانه‌های مختلف به جیب خود به مصرف می‌رساندند.”

در متن خبرنامه آمده که این موسسات در بخش‌های استخدام، توزیع کمک‌ها، تصمیم‌گیری در تطبیق پروژه‌های بزرگ و کوچک نادرست عمل کرده و به همین‌ دلیل حاضر نشدند که آمار و لیست کمک‌ها را به ادارات سکتوری ارایه کنند. به نقل از خبرنامه این روند باعث افشای فساد آنان می‌شد.

از جانبی‌هم، در این خبرنامه علاوه شده که شواهد و مدارکی وجود دارد که شماری از اعضای این موسسات متهم به فساد اخلاقی، سیاسی و اداری هستند و مسئولان محلی غور با درک شرایط اقتصادی، فعالیت آنان را متوقف کرده‌اند.

گفته شده بارها به این موسسات تاکید شده که در راستای توزیع کمک‌ها به نیازمندان و مستحقین کار کنند اما توجه نشده است و این موسسات به میل شان عمل کرده‌اند.

در خبرنامه تاکید شده بعضی از مسئولان که اسناد و شواهد لازم از فساد و “کارهای بی‌مورد” آنان در دست بود توسط ارگان‌های مربوطه بازداشت شدند.

تا کنون موسسات خارجی مستقر در غور به صورت رسمی نسبت به این قضایا ابراز نظر نکرده‌اند.

هفته قبل بود که والی غور طی جلسه‌ا‌ی دستور توقف فعالیت موسسات را در غور صادر کرد و فعالیت‌های آنان را نادرست خواند.

همچنین عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور گفته بود که برخی از این موسسات عملا برای توزیع معاش به سربازان دولت سابق کار می‌کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.