با خروج امریکا از کشور، در غرب افغانستان طالبان محافل پیروزی و راهپیمایی راه انداختند

برخی باشندگان و نیروهای طالبان در غرب افغانستان با خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، در برنامه‌های مختلفی “جشن پیروزی گرفتند.”

به گزارش خبرگزاری وطن24، صبح امرز سه‌شنبه (9 سنبله) شماری زیای از باشندگان و نیروهای طالبان در نقاط مختلف ولایت‌های غربی افغانستان از خروج امریکا تحت نام “پایان اشغال” جشن پیروی گرفتند.

در هرات، در مقابل دفتر والی و هم‌چنین برخی مساجد، باشندگان و سران طالبان از خروج امریکا به عنوان پایان اشغال‌گری غرب در افغانستان، پیروزی ملت مسلمان و شروع فصل جدید برای کشور به سخنرانی و راهپیمایی پرداختند.

همچنین در ولایت فراه امروز بعد از ظهر در عیدگاه، برنامه بزرگی توسط طالبان دایر شده و در آن از پیروزی این گروه در مقابل امریکا حرف زده شده‌است.

در دیگر ولایت‌های غربی؛ غور و بادغیس هم سران طالبان و برخی باشندگان با برنامه‌های مختلفی پیروزی “ملت مسلمان افغانستان” در مقابل غرب را تبریک گفته و به سخنرانی و جشن پرداختند.

این برنامه‌ها در حالی مطرح می‌شود که شب گذشته آخرین سرباز نیروهای امریکایی خاک افغانستان را ترک کرد.

این پایان حضور نظامی بیست ساله امریکا و متحدانش در افغانستان بود که با تسلط طالبان در افغانستان به گونه‌ی کامل پایان یافت.

سخنگوی گروه طالبان صبح امروز در برنامه خبری که در میدان هوایی کابل داشت گفت: جهان باید از شکست امریکا درس بگیرد و به فکر اشغال افغانستان نباشد.

او گفت خواهان روابط دیپلماتیک با امریکا و دیگر متحدان غربی‌اش هستیم.

از جانبی هم وزیر خارجه امریکا در پی خروج نیروهای شان از افغانستان گفته که کارکنان سفارت امریکا را به قطر جهت گفتگوهای دیپلماتیک با سران افغانی انتقال داده‌است.

با این حال، مردم افغانستان می‌گویند باید پایان اشغال امریکا در افغانستان به معنی تشکیل یک نظام فراگیر در افغانستان باشد که همه‌ای طرف‌ها در آن دخیل باشند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.