باید عاملان شهادت شهید توکلی(رح) قصاص شوند

این همایش با حضور چهره‌های مطرح دینی اهل سنت و تشیع در ولایت هرات همراه بود.

محمد توکلی، رئیس بنیاد شهید توکلی در صحبت‌های خود با این پرسش که “چرا تا کنون عاملان این ترور و شهادت دستگیر نشده اند؟” انتقاد صریح خود را بیان کرد.

به گفته او، در مقابل چشمان دولت و نیروهای امنیتی، این اتفاقات از جمله شهادت شهید نجفی، شهید توکلی و دیگر علمای هرات رخ می‌دهد اما تا به حال هیچ اقدامی دیده نشده است.

وی بیان کرد که با وجود این که این شخصیت‌های فاضل و دانشمند هرات دیگر وجود ندارند اما سیره، روش و راه آنان همچنان ادامه دارد و این چراغ روشنایی دهنده، با چنین حملات دشمنانه‌ای خاموش نخواهد شد.

در ادامه استاد عبدالمجید صمیم، مدرس الهیات و علوم دینی در دانشگاه، شخصیت والای شهید توکلی(رح) را بر مبنای وحدت ملی و اخوت اسلامی عنوان کرد.

در کلام او، این عالم سرشناس دینی در زمان حیات دنیوی خود، همواره در اندیشه تقریب پیروان مذاهب اسلامی بود و این یکی از مهمترین دلایل دشمنی با او بود.

در نگاه او، وحدت اسلامی، اساس سیاست جهان اسلام در وضعیت فعلی است و دشمنان دین که شامل استعمار و استکبار جهانی میباشند، با این مسئله موافق نیستند.

آقای صمیم بیان داشت: “دشمنان دین در حال طرح‌ریزی و اجرای پروژه نفاق هستند و ما مسلمانان هم باید سیاست وحدت و اخوت اسلامی را در مقابل این پروژه شوم پیش ببریم.”

در ادامه این برنامه، سخنرانان دیگر هم به یاد و خاطره این شهید فداکار و دلیر پرداخته و خواهان قصاص خون او شدند.

آنان هم به این تاکید کردند که عدم دستگیری عاملان این رویداد ناگوار، می‌تواند زمینه جسارت بیشتر دشمنان دین را فراهم آورد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.