باید حسینی وار به جنگ ظالمان برویم/امام حسین(ع) امام همه مسلمانان است

شماری از علمای دینی ولایت هرات با گرامی داشت از سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع)، این شخصیت بزرگ را متعلق به تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی دانسته‌اند.

مولوی سیدافضل هاشمی، رئیس پیشین فخرالمدارس هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 بیان کرد: “دین اسلامی که امروز به دست مسلمانان رسیده، مرهون جان فدایی امام حسین(ع) است که با جان خود، همچنان پابرجا نگه داشت.”

به گفته او، نه تنها مذهب جعفری، بلکه تمام مذاهب اسلامی عقیده محکم به امام حسین(ع) دارند و این مقام بزرگ برایشان دارای احترام و اعتبار است.

آقای هاشمی، حضرت سیدالشهدا(ع) را عزیز و محبوب حضرت پیامبر(ص) دانسته و گفت که این حضرت به سفارش نبی مکرم اسلام، از سردار جوانان بهشت خداوند به شمار می‌روند.

وی در ادامه جانفشانی این امام را در صحرای کربلا و به شهادت رسیدنشان توسط رذیل ترین و ظالم ترین انسان روی زمین را نمونه دیگری از حقانیت ایشان دانستند.

این روحانی در ادامه تاکید کرد که سیره امام حسین(ع)، پر از ظلم ستیزی و مقابله با ظالم است و می‌بایستی که از این خصلت، مسلمانان درس بگیرند.

به گفته او، در زمانی که مسلمانان در اوج سختی و تجاوز بیگانگان به سر می‌برند، باید حسینی وار به جنگ با ظلم رفت و بساطش را نابود ساخت.

گفتنی است که امروز سوم شعبان، مصادف است با میلاد حضرت امام حسین(ع).

عموم مسلمانان جهان این روزا به صورت ویژه ای گرامی داشت می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.