مرکز فریلانسینگ برای نخستین بار در هرات افتتاح شد

مرکز کار آزاد آنلاین (فریلانسینگ) با اشتراک 80 تن از جوانان با حضور معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در ولایت هرات گشایش یافت.

این برنامه روز گذشته (دوشنبه، 2 اسد)، در کتابخانه عامه هرات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مقامات حکومتی افتتاح این مرکز گام مؤثر برای کاریابی جوانان هرات و راه‌یابی آنان به بازار جهانی عنوان کردند.

قاری محمد یونس راشد، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید با استفاده از این برنامه جوانان می‌توانند در بازار جهانی آنلاین کار کنند.

آقای راشد بیان کرد که با توجه به تعداد زیاد جوانان تحصیل یافته در کشور و کمبود فرصت‌های شغلی، برنامه فریلانسینگ فرصت‌های شغلی را برای جوانان کشور در سطح جهانی مهیا می‌کند.

از سویی‌هم، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم گفت که برنامه فریلانسینگ به کمک چند مؤسسه همکار راه اندازی شده است.

آقای حقانی افزود که این برنامه برای اولین بار به صورت رسمی در هرات افتتاح شده است که در آن حدود 80 تن ثبت نام کردند.

او علاوه می‌کند که برنامه کار آزاد آنلاین قبلا در ولایت‌های کابل و هرات به شکل آزمایشی ایجاد شده بود و موفقیت آمیز هم بوده است.

در همین‌حال، اشتراک کنندگان هم با استقبال از این برنامه، خواهان گسترش این گونه برنامه‌ها می‌باشند.

حسن یکی از اشتراک کنندگان در این برنامه گفت: در حاضر بیشتر جوانان بیکار می‌باشند که مجبور به مهاجرت می‌شوند و راه‌اندازی این برنامه کاریابی برای آنها مفید می باشد.

این در حالی‌است که مقامات حکومتی هم تاکید برکاریابی برای جوانان در سطوح مختلف دارند.

نبود فرصت‌های شغلی در کشور یکی از دلایل اصلی افزایش مشکلات جدی عنوان می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.