بانوان حوزه علمیه عترتیه هرات چهلمین روز درگذشت آیت الله العظمی محسنی(ره) را گرامی داشتند

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام والمسلمین سید مهدی افضلی، استاد دانشگاه در هرات می‌گوید: مرحوم حضرت آیت الله العظمی محسنی در زمان حیاتش خدماتی را از قبیل تأسیس حوزه خاتم النبیین(ص) برای آقایان، حوزه ام‌المؤمنین برای خانم‌ها، تلویزیون تمدن و ده‌ها خدمات شایان دیگر را انجام دادند.

وی گفت کارهای ماندگاری که از حضرت آیت الله العظمی محسنی به جای مانده برای آینده جامعه اسلام خیلی مفید می‌باشد.

به گفته او، پس از زمان حکومت طالبان ایشان شورای اوخوت اسلامی افغانستان را تأسیس کرد که در دنیا بی‌نظیر بوده و این کار بخشی از کارکردهای فرهنگی این عالم برگوار می‌باشد.

آقای افضلی یادآور شد حضرت آیت الله العظمی محسنی کارهایی را انجام داده که فراتر از مرز‌ها و عقیده‌ها است.

در همین حال اسما رمضانی، یکی از طلبه‌های حوزه علمیه در هرات می‌گوید: مرحوم حضرت آیت الله العظمی محسنی در دوران حیاتش در بخش‌های سیاسی و فرهنگی کارهای فراموش ناشدنی را انجام داده، چیزی که دقیقا نیاز یک جامعه اسلامی می‌باشد.

به بیان او، تأکید این عالم بزرگوار همیشه برای مردم این بوده که نه تنها در بخش‌های دینی بلکه نظر به علوم روز دنیای خود را عیار سازند.

از سویی هم خانم یوسفی، معاونیت بخش فرهنگی مدرسه عترتیه و یکی دیگر از اشتراک کنندگان این مراسم می‌گوید: جامعه امروز واقعا نبود شخصیت‌هایی چون حضرت آیت الله العظمی محسنی را احساس می‌کند و این یک ضایعه بسیار بزرگ است.

وی ادامه داد پُر کردن جای چنین شخصیت‌های بزرگ مانند آیت الله العظمی محسنی کاری مشکل بوده و شاید هم ناممکن باشد.

حدود چهل روز پیش حضرت آیت الله العظمی محسنی(رحمت الله علیه) در اثر بیماری که یک سال قبل عاید حالش شده بود در عمر 84 سالگی به ابدیت پیوست.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.