بازگشت ملا برادر از ایران؛ توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران در دستور کار قرار گرفت

امارت اسلامی اعلام کرده که در جریان سفر معاون اقتصادی رئیس‌الوزرا به ایران چندین تفاهم‌نامه همکاری میان دو طرف به امضا رسیده است.

دفتر مطبوعاتی ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس‌الوزرا بامداد امروز شنبه (20عقرب) در اعلامیه‌ای گفته که ملا برادر بعد از پایان سفرش به جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به کابل برگشته است.

ملا برادر گفته که در سفرش به ایران با مقامات بلند پایه آن کشور دیدار کرده است. هم‌چنین از بندر چابهار و برخی از شرکت‌های صنعتی این کشور نیز دیدن کرده است.

ملا برادر در توضیح سفرش گفته که هدف ما یافتن مسیر آسان و سهل برای کالای تجارتی افغانستان و واردات آن از دیگر کشورها به کشور بود.

معاون اقتصادی امارت اسلامی در این سفر دربخش‌های تجارت، صنعت، ترانزیت، نفت، ترانسپورت، شبکه خط آهن و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی برخی از تفاهمنامه‌ها را با طرف ایرانی امضا کرده است.

گفته شده به منظور تعقیب این تفاهم‌نامه‌ها به تیم‌های کاری هر دو طرف به مدت یک ماه ضرب الاجل تعیین نموده است تا این تفاهم‌ها را اجرایی کنند.

این سفر از جنبه‌های مختلف برای افغانستان مثبت ارزیابی شده است.

کارشناسان اقتصادی به این باورند که افزایش مرودات اقتصادی با کشورهای همسایه منجر به رشد تصاعدی اقتصاد افغانستان خواهد شد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.