بارندگی در هرات به مردم خسارت وارد کرد

خانه‌های حدود 75 خانواده بی‌جاشده داخلی در ولایت هرات در اثر بارندگی و سرازیر شدن سیلاب ویران و زیر آب شدند.

ملا شراف‌الدین مخلص، شهردار هرات به خبرگزاری جمهور گفت که در اثر بارندگی شدید از شب گذشته تا کنون یک کمپ بیجاشدگان داخلی با حدود 75 خانواده زیر آب شده‌اند.

به گفته او، با مسئولان شهرداری و موسسات کمک‌رسان صحبت شده و زمینه کمک‌رسانی و انتقال این خانواده‌ها به مکان مناسب تصمیم هایی گرفته شده است.

با این حال، این حادثه تلفات جانی در پی نداشته اما خسارات جدی به فامیل‌های بیجاشده وارد کرده است.

حجوم سیلاب بالای این کمپ مهاجرین به علت تخریب بخشی از “جوی انجیل” صورت گرفته است.

“جوی انجیل” در مربوطات شهر هرات و یکی از کانال‌های بزرگ است که در زمستان خطرات جدی سیلاب را در این ساحات نسبتا دفع می‌کند.

آقای مخلص همچنین ادامه داد که کارکنان ریاست شهرداری از شب گذشته تا کنون جهت پاک‌کاری ساحات آسیب‌پذیر و کانال‌های آبی تلاش کرده و از برخی موارد خطر هم جلوگیری کرده‌اند.

به بیان وی، وضعیت بیجاشدگان نامناسب است و از نهادهای کمک‌رسان تقاضا می‌شود تا در راستای مددرسانی به این خانواده‌ها در شرایط فعلی اقدامات فوری کنند.

از سویی هم، مولوی عبدالمنان خاکسار، آمر اضطرار اداره مهاجرین هرات می‌گوید که در بخش‌های دیگر هرات از جمله ولسوالی‌های دوردست هم بارندگی خساراتی برجای گذاشته است.

به گفته او امکانات مقابله با این حادثات اندک است و با موسسات بین‌المللی و حلال احمر افغانی روی مهار خسارات و کمک‌رسانی صحبت شده است.

این درحالیست که شب گذشته در هرات و بیشتر ولایت‌های غربی کشور بارندگی نسبتا شدیدی صورت گرفت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.